Nuura har vækst over hele linjen
Den danske belysningsvirksomhed, Nuura, har netop offentliggjort et tilfredsstillende regnskab for perioden 1. maj 2019 til 30. april 2020.
Bruttofortjenesten mangedobles fra 1,1 mio. kroner i 2018/19 til 6,1 mio. kroner i 2019/20. Fremgangen ses også i overskuddet, som går fra et underskud efter skat på -1,2 mio. kroner i 2018/19 til et årsresultat på 2,4 mio. kroner i 2019/20.
Egenkapitalen ender i plus i 2019/20 mod -2,4 mio. kroner i 2018/19.
Ifølge virksomheden skyldes den flotte vækst en klar international strategi fra ejerkredsen, hvor Nuura fra lanceringen på Stockholm Furniture Fair i 2018 hurtigt blev en global spiller med salgsaktiviteter i mere end 30 lande. I dag er Nuura blandt andet repræsenteret i hele Europa, Nordamerika, Australien og Japan.
"Vi er enormt tilfredse med den udvikling, som vi har oplevet, hvor vi på blot to år efter lanceringen af Nuura realiserer et positivt resultat", siger direktør, Nadia Lassen.
Derudover har medarbejderstaben været omstillingsparate og har alle bidraget med en iværksætterånd, som har resulteret i at flere større projekter rundt om i verden, er blevet realiseret. Nuura har leveret lamper til hoteller i blandt andet London og Zürich samt restauranter i Paris, Oslo og København.
"Under nedlukningen i marts 2020 lavede vi omgående et revideret budget for 2019/20. Det gik dog hurtigt op for os, at vi havde været alt for konservative, og i april opjusterede vi budgettet, og lagde endda 25 procent til omsætningen i forhold til det oprindelige budget. Siden da har det ikke stået stille hos os. Vi har formået at fastholde vores ordrer, og vi har hele tiden haft tro på fremtiden", fortæller Nadia Lassen.
- HCL