northmodern er klar med dansk design-DNA og internationalt udsyn
I morgen starter den københavnske møbelmesse northmodern. Messen vil byde på tre dage med internationale designere, brands, makers, skoler, talenter og international presse.
northmodern, som starter i morgen den 13. januar, har på bare tre sæsoner slået sit navn fast internationalt. På Instagram er brandet således vokset til mere end 15.000 følgere og listen af udenlandske udstillere er ligeledes øget markant siden sidste messe i august 2015.
Den internationale strategi og kuratering er udtryk for en stærk ambition om at ville løfte northmodern til den internationale liga for design- og interiørmesser i verden. Det skriver Design denmark i en pressemeddelelse.
Vi arbejder målrettet på at gøre northmodern til en international destination for de vigtigste spillere i branchen. northmodern skal være et must-go-to, hvis du vil vide, hvad der rør sig på den nordeuropæriske møbel- og designscene, finde nye salgskanaler og samarbejdspartnere, men også være et knudepunkt, du rejser til, for få inspiration og opleve nye strømninger. Vi kuraterer vores udstillingsområder benhårdt ud fra et nordisk design-kodeks, der blandt andet handler om ærligt materialevalg og bæredygtige løsninger, udtaler Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director, om northmoderns internationale samarbejder og udstillere i en pressemeddelelse.
På udstillerlisten findes internationale navne som Buro Belén, Chmara Rosinke, Arper, Tom Dixon og Lampe Gras. Det parisiske bureau 1.618, som står bag Sustainable Luxury Fair i Paris, gæster for anden gang i træk northmodern med 20 udvalgte brands, mens MAD Brussels og Brussels Invest & Export har valgt northmodern som udstillingsplatform for Belgiens største designtalenter.
Design denmark, som repræsenterer godt 800 danske designere og virksomheder, er samarbejdspartner på northmodern. Design denmark har skrevet det ind i sin strategi, at Danmark skal blive en langt stærkere designdestination en international hub for kreativ udvikling, handel og samarbejder.
northmodern er i en meget spændende udvikling. I konkurrencen med designmesser i andre lande, er det afgørende, at vi fra dansk side melder os ind i den internationale kamp om at have stærke salgs- og markedføringsplatforme for design- og møbelbranchen. Design er Danmarks måske væsentligste styrkeposition og afgørende for vores eksport og konkurrencekraft. Vi deler northmoderns mål og ambitioner, når det handler om at styrke eksponeringen af danske designprodukter og løsninger og bringe København og Danmark tilbage på verdenskortet med en stærk event- og udstillingsplatform, siger Morten Grøn, CEO fra Design denmark, i en pressemeddelelse.