Mode og bolig forenes på Maison&Objet
Grænserne mellem mode og design udviskes i detailhandlen. det har Maision&Objet taget konsekvensen af
Sur/Reality! er trendtemaet for den kommende Maison&Objet, og denne gang forenes mode- og boligudstyrssektoren på messen, initieret af Mélanie Leroy. Det bliver med et nye udvalg af produkter, der komplementerer boligindretningen, sammen med et nyt fordybende rum designet af Daniela Leonini.
"I dag besøger 40 % af vores besøgende også modeområdet, som også er i top 5 for ordrer afgivet på messen og den bedst præsterende produktkategori blandt detailhandlere i løbet af de sidste seks måneder," siger Mélanie Leroy, administrerende direktør for SAFI (Maison&Objet, Paris Design Week og MOM).
Grænserne mellem mode og design udviskes takket være forbrugerne, der understreger deres unikke karakter, både gennem deres indretning og deres tøjstil. Fra januar får modesektoren derfor en makeover på Maison&Objet! Der er et udvidet tilbud, fra pop til urban og unisex, med et voksende antal mærker, herunder MUJAJUMA, GUANABANA, WOUF, FLOTTE, BAGATELLE, NUSA DUA, MOISMONT, LE BERET FRANÇAIS, CAVAL og MAISON BADIGO, samt et nyt kreativt og fordybende inspirationsrum, der viser trends gennem en eksklusiv kuratering af produk
Fashion kan også findes i François Delclaux' kuratering af produkter til What's New? In Retail og emnet vil være i fokus for "Retail Coaching"-programmet med gratis konferencer og arrangementer arrangeret af detaileksperter.
"Vores mål er at forstærke den klare styrke, der er i hver af de to messe-udgaver og tage en endnu mere specialiseret tilgang inden for hvert specifikt område for dermed at give et konkret svar på fagfolks behov. Ved at specialisere vores to udgaver gennem forskellige identiteter bliver vi en endnu bedre samarbejdspartner i forhold med vores kunders strategier. I januar vil fokus være på mode og boligartikler, med urbane mærker og tilbehør. Der vil også blive skabt et fordybende rum, og der vil blive planlagt coaching-sessioner for vores besøgende," siger Mélanie Leroy, administrerende direktør for SAFI (Maison&Objet, Paris Design Week og MOM).
Maison&Objet inviterer denne gang detailekspert Daniela Leonini til at være en del af et eksklusivt og inspirerende show.
Daniela Leonini er grundlægger af Appuntamento - et detailbureau med speciale i skræddersyede kundeoplevelser. Hun er indretningsarkitekt og detailekspert, og hun bruger sin ekspertise til at skabe flygtige, fordybende begivenheder, der sætter mennesker og følelser i centrum for shoppingoplevelsen.
Det nye fordybende rum fejrer den subtile alliance mellem mode og desgni i hjertet af Maison&Objet-showet. Projektet er en sanselig fordybelse, hvor hver farve og hvert element fortæller en historie.
Rummet kommer til live i livlige farver: Dyb, intens Klein-blå fremkalder uendelighed og frihed, mens klar, levende solskinsgul antyder varme og energi. Sammen inviterer de os til at udforske en ny måde at tænke mode på i en verden af design.
Rummet er inspireret af nysgerrighed og bevægelse og er designet til at fremkalde undren og udforskning. Mannequindukker, klædt i en eklektisk blanding af mærker, ser ud til at bevæge sig i tidløse omgivelser, forstærket af refleksioner og optiske illusioner. Med sine spejlede overflader og minimalistiske borde i Klein-blå bliver hvert hjørne af rummet en levende scene, et sted, hvor besøgende ser sig selv spejlet, i et legende og personligt samspil.
Det fordybende design inviterer til visuel udforskning og opfordrer besøgende til at fange unikke øjeblikke. I disse dristige omgivelser smelter mode og hjem harmonisk sammen og er en levende hyldest til kreativitet og bevægelse.