Maison&Objet er klar med en omstrukturering
Maison&Objet Paris omorganiserer nu sine januar- og september-udgaver for dermed at skabe to komplementære events til besøgende, der leder efter nye og eksklusive produkter på tværs af alle områder af living segmentet. Samtidig lanceres Women&Design by Maison&Objet.
To udgaver med stærke identiteter, der sammen bedre kommer hele vejen rundt om verdens design-community. Maison&Objet fejrer 30 års succes og omstrukturerer eventet med to redesignede messer i januar og september med forskelligt indhold, så man fremadrettet bedre matcher de forandrede behov, der ses hos indkøbere og besøgende.
Dette strategiske fokus styrker messen rolle som forretningspartner for købere og sælgere fra hele verden. Det øger styrken og relevansen af et internationalt økosystem med personlige møder på messen og i byen to gange om året og onlinemøder med MOM hele året.
"Vi forstærker den tydelige styrke,der ligger i hver af vores to udgaver for at tage en endnu mere specialiseret tilgang. Ved at forfine vores 'in', 'off' og 'online' tilbud tilbyder vi et mere effektivt valg til alle besøgende med interesse i design-, dekorations- og livsstilsfællesskabet i forhold til deres behov", siger Mélanie Leroy, administrerende direktør for SAFI, Maison&Objet, MOM og Paris Design Week.
Maison&Objet i januar
Januar omdefinerer sig selv som en Collectible Design-udgave til ekstraordinære boligprojekter, og målet at tilbyde et specifikt sortiment, der dækker behovene indenfor premium hospitality-sektoren. I hjertet af Signature-sektoren vil der således være et dedikeret et udstillingsområde til et udvalg af møbler i begrænset oplag og unikke udgaver. Omkring 20 designere vil være udstillet i en capsule, der er designet til at afspejle den unikke og bemærkelsesværdige karakter af deres kreationer.
Hospitality Premium
Designet af en ny begivenhed kaldet ”What’s New? In Hospitality” vil være dedikeret til indretningsarkitektur og design. Ud over en gruppe udstillere med speciale i hoteller, restauranter og lignende, vil området afspejle et udvalg af produkter og dedikerede scenografier, der giver indsigt i og konkrete bud på fagfolks behov inden for underholdning.
Mode, Livsstil
Endelig vil messen i januar styrke sit fokus på mode- og boligudstyrsmarkedet og reagere på søgningerne fra de 300.000 distributører i det internationale community, der er på udkig efter tidløse, bæredygtige produkter samt på yderligere kreativitet til at differentiere deres sortimenter. Det gælder indkøbere på jagt efter nye vækstdrivere og en støtte til tidens udvikling mod livsstilskoncepter, der åbner op for nye muligheder.
Maison&Objet i september
I september intensiveres messen sin rolle som stedet, hvor den nye og innovative kreative scene, der drives af unge designere og deres off-events, får lov til at folde sig ud på messen og på Paris Design Week. Succesen med Paris Design Week Factory, med næsten 100 projekter fra hele verden udvalgt til den næste udgave, og den impact Future On Stage-springbrætprogrammet, hvor ansøgningerne steg med 30 % i første halvår, har, illustrerer Maison&Objets engagement som både talentspejder og inkubator. både i byen og på udstillingen.
Udgaven viser sig at være afgørende for unge nystartede virksomheder – især afsløret af Rising Talents Awards-programmet – men også for designere eller brands, der lige er startet og dermed sikrer, at de støder på de bedste kommercielle muligheder.
Cook & Shake
Lysten til fornyelse, inkorporeret i den nye strategiske retning, er drivkraften for alle 15 sektorer på messen. I september vil Cook&Share fart på med en messe, der nu er årlig, understøttet af øgede investeringer.
Reorganisering designet til at imødekomme de nye forventninger
95 % af messens besøgende søger innovation: Indkøberne kommer på messen for at forstå forbrugertendenser og opdage nye markeder samt for at finde nye produkter og brands, og udstillerne kommer for at møde nye kunder og forretningspartnere. Ved at specialisere de to udgaver af Maison&Objet vil messen fremadrettet give alle et bedre investeringsafkast i overensstemmelse med deres strategi.
"Denne nye retning er et svar på forventningerne fra vores kunder, indkøbere og brands. I en verden i forandring og i et turbulent økonomisk klima ønskede jeg at etablere en løbende dialog med dem gennem undersøgelser, interviews og meningsmålinger for at analysere deres behov endnu mere detaljeret, både i Frankrig og internationalt", forklarer Mélanie Leroy, administrerende direktør for Maison&Objet, MOM og Paris Design Week.
Kvinder&Design af Maison&Objet
Kvinder skal være repræsenteret på internationalt plan inden for design og boligindretning. Men det som mål gør Maison&Objet sin indflydelse som trendsætter gældende, styrket af messens mangeårige forbindelser med førende personer i sektoren, der er
på forkant med innovation og de udfordringer, samfundet står over for. For at forstærke denne unikke karakter lancerer koncernen et nyt kvindenetværk i september.
Missionen for Women&Design by Maison&Objet vil være at identificere, fremme og facilitere dialog mellem kvinder fra hele verden, der driver innovation, omdefinerer standarder og har stor indflydelse på dekoration, design og indretning i living-segmentet, lyder det.