Lang levetid og presserende problemstillinger er i højsædet på Möbelmässan

Bæredygtighed, langtidsholdbare møbler og branchens fremtidsansvar er i fokus ved årets Möbelmässan.

Ifølge formand for MIBO er det ikke længere nok, at møbelvirksomheder blot følger lovgivningen. Foto: Arkiv.

Udstillere på årets Möbelmässan, som åbner dørene i morgen, 12. september i Göteborg, byder igen i år på mange ting.

Sceneprogrammet vil bestå af panelsamtaler, forelæsninger, og denne gang får udstillere også mulighed for at holde egne seminarer.

”Vi ser det som en måde at udvikle messen på og vise, hvad branchen står for, fortæller George Makdessi, formand for brancheorganisationen MIBO, som er medarrangør af messen.

”Tilstrækkeligt er ikke nok”
Ifølge ham sker højdepunktet dog på førstedagens afsluttende program, hvor udfordringer, trends og fremtidige problemstillinger kommer i fokus i en paneldebat. 

”Jeg ser det som en mulighed for alle interesserede at få et indblik i vores mest presserende problemstillinger. Derfor, synes jeg, det er vigtigt for både messegæster og udstillere at komme og lytte,” siger formanden.

Panelet kommer til at bestå af Göran Stjärnfeldt, salgschef hos Furninova og bestyrelsesmedlem i MIBO, Frida Ramstedt, dekoratør og forfatter til magasinet Tendenser, Johan Sjöstedt, administrerende direktør for Happynest Interir og formand for PUFF og endelig Erika Cederberg, der er administrerende direktør i Watt & Veke samt formand for brancheforeningen Hemljus.

Og her brænder George Makdessi selv for spørgsmålene omkring, hvor industrien er på vej hen.

”Hvis vi ser på leverandørledet, er det nu endnu vigtigere at gøre et bedre stykke arbejde, at levere bedre og højere kvalitetsmøbler, som har en lang levetid,” siger han og understreger, at det ikke længere er nok blot at følge, hvad loven har af krav i forhold til miljø og klimabelastning.

”Tilstrækkeligt er ikke nok. Som brancherepræsentant skal vi tage ansvar, skubbe på for at besvare spørgsmålene om bæredygtighed og lede udviklingen. Det er den eneste måde, vi kan forme vores fremtid på.”

- HCL

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023