Lad unge visual merchandisere vise hvad de kan i din by

360° er et projekt, hvor detailbutikker og unge dekoratørelever samarbejder om at skabe vinduer, der kan tiltrække kunderne. Projektet har kørt i Svendborg, og planen er, at det skal videre ud i landet. På Formland fortælles om projektet.

Imerco var en af de butikker, hvor vinduerne blev dekoreret i Svendborg. .

360°. Sådan hedder et projekt, der netop har skabt liv i Svendborg med eleverne fra Dekoratørskolen i Svendborg og udvalgte butikker i byen.

Planen er, at projektet skal gentages i andre byer i Danmark, og på Formland vil man kunne se billeder fra projektet i Svendborg og høre mere om planerne for projekt 360°.

Projektets formål er således at skabe autentiske rammer, hvor eleverne kan få afprøvet deres kreative evner og den læring, som de indtil nu har tilegnet sig gennem deres læretid, og projektet går ud på, at eleverne planlægger, opsætter og nedtager en vinduesudstilling og en event.

”Det første360° projekt i Svendborg har været en rigtig stor succes. Butikkerne sørgede for en række tilbud, og projektet blev kombineret med en konkurrence på Instagram for både kunder og de involverede butikker”, fortæller Käte Hansen, Gæstelærer på Svendborg Dekoratørskole og Visual Merchandiser Facilitator.

”Ideen er, at eleverne skal ud og opleve livet i en detailbutik, og butikkerne får en visual merchandising kompetence ind, som forhåbentlig kan give dem inspiration til fremtiden. Den butik, der vinder, vinder et tre dages visual merchandising kursus for sine medarbejdere”.

12 butikker – de fleste livsstilsbutikker inden for mode og boligindretning - i Svendborg var en del af projektet, bl.a. De2krukker, der vandt konkurrencen.

Målet med projektet var naturligvis at fremme dekoratøruddannelsen.

”Selv mindre butikker kan have glæde af visual merchandising, og samarbejder du med en dekoratør, der er klædt på til visual merchandising, så er du på forkant”, mener Käte Hansen, for i dag handler det i høj grad om at involvere kunderne og trække dem ind via vinduerne. Det gælder oplevelsesøkonomi, men i mindre målestok.

Projektet skal ses som et mindre Cross channel projekt rettet mod detailbranchen.

”De butikker, der var udvalgt, havde i forvejen ikke et kreativt team ansat til at tage sig af deres vinduer og den daglige butiksindretning. Samtidig ville vi gennem projektet synliggøre overfor butikkerne, hvor nemt og enkelt det kan gøres at involvere nutidens forbruger og at udnytte de sociale medier på den mest hensigtsmæssige måde”, slutter Käte Hansen.

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Maison & Objet: Tre "What’s New?"-rum inspireret af sur/reality-temaet

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

14.11.2024Designbase.dk

54% af danskerne foretrækker fysiske butikker

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023