Lad unge visual merchandisere vise hvad de kan i din by

360° er et projekt, hvor detailbutikker og unge dekoratørelever samarbejder om at skabe vinduer, der kan tiltrække kunderne. Projektet har kørt i Svendborg, og planen er, at det skal videre ud i landet. På Formland fortælles om projektet.

Imerco var en af de butikker, hvor vinduerne blev dekoreret i Svendborg. .

360°. Sådan hedder et projekt, der netop har skabt liv i Svendborg med eleverne fra Dekoratørskolen i Svendborg og udvalgte butikker i byen.

Planen er, at projektet skal gentages i andre byer i Danmark, og på Formland vil man kunne se billeder fra projektet i Svendborg og høre mere om planerne for projekt 360°.

Projektets formål er således at skabe autentiske rammer, hvor eleverne kan få afprøvet deres kreative evner og den læring, som de indtil nu har tilegnet sig gennem deres læretid, og projektet går ud på, at eleverne planlægger, opsætter og nedtager en vinduesudstilling og en event.

”Det første360° projekt i Svendborg har været en rigtig stor succes. Butikkerne sørgede for en række tilbud, og projektet blev kombineret med en konkurrence på Instagram for både kunder og de involverede butikker”, fortæller Käte Hansen, Gæstelærer på Svendborg Dekoratørskole og Visual Merchandiser Facilitator.

”Ideen er, at eleverne skal ud og opleve livet i en detailbutik, og butikkerne får en visual merchandising kompetence ind, som forhåbentlig kan give dem inspiration til fremtiden. Den butik, der vinder, vinder et tre dages visual merchandising kursus for sine medarbejdere”.

12 butikker – de fleste livsstilsbutikker inden for mode og boligindretning - i Svendborg var en del af projektet, bl.a. De2krukker, der vandt konkurrencen.

Målet med projektet var naturligvis at fremme dekoratøruddannelsen.

”Selv mindre butikker kan have glæde af visual merchandising, og samarbejder du med en dekoratør, der er klædt på til visual merchandising, så er du på forkant”, mener Käte Hansen, for i dag handler det i høj grad om at involvere kunderne og trække dem ind via vinduerne. Det gælder oplevelsesøkonomi, men i mindre målestok.

Projektet skal ses som et mindre Cross channel projekt rettet mod detailbranchen.

”De butikker, der var udvalgt, havde i forvejen ikke et kreativt team ansat til at tage sig af deres vinduer og den daglige butiksindretning. Samtidig ville vi gennem projektet synliggøre overfor butikkerne, hvor nemt og enkelt det kan gøres at involvere nutidens forbruger og at udnytte de sociale medier på den mest hensigtsmæssige måde”, slutter Käte Hansen.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023