Jacob Jensen er klar til markedet
Jacob Jensen præsenterede relanceringen af brandet under 3daysofdesign. Nu er man for alvor klar til at få produkterne ud og leve blandt forbrugerne.
Thomas Bennedsen og Michael Bruun på Jacob Jensen standen på Ambiente. Elkedlen vandt i øvrigt Ambiente Solutions prisen 2025.. Foto: Pia Finne
På F&H’s stand på Ambiente havde Jacob Jensen fået en fremtrædende og fremhævet placering, og dermed lyder startskuddet for, at brandet for alvor er klar til lanceringen på markedet.
Naturen er omdrejningspunktet for kollektionen, og farverne er nøje udvalgt. Det gælder bl.a. røgalarmerne, der ikke er traditionelt hvide, men fås i nuancer af grøn, blå, kobber og sort.
”Vores mål er at skabe en røgalarm, der ikke bare er et nødvendigt onde, men som kan være en del af stilen i boligen,” lyder det fra brandmanager Michael Bruun, og håber er da også, at endnu flere vil vælge at opsætte røgalarmer i boligen, fordi de også er flotte at se på.
Jacob Jensens dobbeltvæggede french press. Foto: Pia Finne
Endnu en nyhed på turen rundt på standen er en french press i grønt, dobbeltvægget glas.
”Vi havde et mål om at løse to issues; dels rengøringen og dels at kaffen typisk bliver kold for hurtigt i en french press. Derfor har vi installeret en ny feature i bunden af kanden, der gør, at kaffegrumset trykkes sammen på en plade, og med den kan kaffegrumset let fjernes som en hel klump lige til affaldsspanden eller urtepotten. Det dobbeltvæggende glas gør desuden, at kaffen forbliver varm længere,” forklarer Michael.
Adm. direktør i Jacob Jensen, Thomas Bennedsen var også klar på Jacob Jensen standen, og han fortalte 2025 skal bruges på at promovere brandet i forhold til kunder, på SoMe og meget mere, og at man nu har produkterne på lager og i pipeline, så alt er klart og linet op.
Toasteren og elkedlen, som det blev præsenteret på standen på Ambiente. Foto: Pia Finne
Han viser også både vækkeuret, der vækker med musik skrevet af to unge danske musikere, og han viser toasteren og elkedlen. ”Vi vil skabe produkter, der gør en forskel, vi søger at løse hverdagsproblemer på en enkel måde, og kunderne skal træffe et bevidste valg.” slutter Thomas Bennedsen.