Imerco er branchens førende digitale virksomhed

Imerco har vundet prisen som den mest digitale virksomhed i isenkrambranchen. Anderkendelsen giver Imerco medvind på vejen mod at opnå virksomhedens målsætning om at levere den bedste digitale services i branchen.

Hovedparten af Imercos salg ligger stadig i kædens fysiske butikker. Men Imerco oplever en markant vækst på det digitale salg, som vokser langt hurtigere end det samlede marked for branchen. Foto: Imerco..

Imerco har vundet prisen som den mest digitale virksomhed i isenkrambranchen for kædens hjemmeside og webshop. 

Analysevirksomheden MyResearch uddeler den digitale pris i forbindelse med det årlige såkaldte ’Digitale Sundhedstjek’, som er den største analyse af danske virksomheders digitale performance. I år medvirkede 375 virksomheder inden for 40 brancher. Virksomhederne bliver målt på seks kategorier, blandt andet online markedsføring og sociale medier. I isenkramkategorien indtog Imerco førerpositionen og placerer sig altså som digital brancheleder. 

”Anerkendelsen er helt i tråd med den strategi, der er lagt for Imerco. Det er vores mål at vinde det digitale marked, og derfor er det en fornøjelse at vide, at vi er godt på vej. Imerco sætter kunden i centrum, og vi kan se, at nogle af vores kunder ønsker at handle med os digitalt", siger administrerende direktør i Imerco, Frederik Brønnum, om prisen. 

Imerco har en klar målsætning om at levere den bedste digitale services i isenkrambranchen, og virksomhedens strategiske mål er da også at være top ti webshop for retailbranchen.

Stadig mest salg i fysiske butikker
Hovedparten af isenkramkædens kunder handler stadig i kædens butikker, og hos Imerco forventer man også, at det fortsat vil være tilfældet. Men Imerco oplever en markant vækst på det digitale salg, som vokser langt hurtigere end det samlede marked for branchen.   

”Den absolutte fordel ved digital tilstedeværelse er, at det aldrig lukker. Vi har besøg på imerco.dk hele døgnet rundt, og dette serviceniveau kan vi ikke levere i de fysiske butikker.  Den anden grund er, at mange af kunderne handler på mobiltelefonerne, og på den måde kommer Imerco til kunderne og ikke omvendt”, siger Frederik Brønnum. 

Webdanmark.com er Imercos strategiske samarbejdspartner omkring e-handel og kædens hjemmeside. Hos webbureauet er medarbejderne stolte over resultatet og glæder sig til det fremtidige samarbejde med isenkramkæden.   

Relateret indhold

23.04.2024Designbase.dk

Imerco har momentum og skaber vækst

23.04.2024Designbase.dk

Ni designvirksomheder kæmper om den norske branches vigtigste priser

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

16.04.2024Witt

Sponseret

Witt A/S overtager distributionen af Aiper kabelfri poolrobotter i Norden

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023