Hos Christmasworld er grøn det nye rød, guld og glimmer
Med kvalitet og en tilbagevenden til natur, der dominerer nuværende forbrugertrends, skyder hollandsk designerduo Christmastworld i gang med præsentation om, hvordan sæsonbetinget festivitet kan smelte sammen med naturlige dekorationer og grønne nuancer.
”Vi introducerer et nøgletema, som i øjeblikket finder sin vej ind i både interiørdesign og jule-æstetikken; nemlig farven grøn. Farven er mottoet for dette års Decoration Unlimited Show 2024,” siger Rudi Tuinman og Pascal Koeleman, der sammen står dag 2dezign.
Det er et show, som de to designere kommer til at introducere til næste års Christmasworld. Med den specielle præsentation transformerer de således den traditionelle farveskala med rød, guld og glimmer ind til en grøn, luksuriøs oase, emanerende af modernitet.
I over 20 år har den hollandske designduo kombineret botanik, produktdesign og modetrends for at skabe iøjnefaldende dekorationskoncepter og ekstravagante præsentationer.
Inspireret af planter, rødder, ædelstene og haver vil Christmasworld-showet fremvise hele paletten af grøn – lige fra lys smaragdgrøn til fersk mint.
Ifølge Rudi Tuinman er det dog udelukkende et æstetisk valg.
”For os er grøn et logisk valg til den kommende præsentation, når man tænker på de trends, der florerer i designverdenen lige nu. Vi elsker alle at bringe naturen indenfor i form af planter og blomster. Grøn symboliserer harmoni, friskhed og fertilitet – og mest af alt tryghed. Det er hverken et politisk statement eller en miljømæssig reference, blot en afspejling af vores behov for at komme tilbage til naturen,” siger han.
www.christmasworld.messefrankfurt.com
- HCL