?Har du en god jul, har du et godt år?

Hos Imerco i shoppingcenteret Fields er forberedelserne til årets julehandel i fuld gang. Skal årets største omsætning sikres, handler det allerede nu om at bestille de varer hjem, som kunderne efterspørger. Det mener Thomas Ekelund, der har sin første sæson som butikschef for Fields-butikken.

Thomas Ekelund.

Hvordan forbereder I jer til julemåneden hos Imerco, Fields? 
Jeg er netop kommet hjem fra et tre dages kursus for alle Imercos butikschefer og øvrige medarbejdere, som havde til hensigt at give de respektive butikker en forståelse for, hvilke varer der kommer ud til jul, og hvad Imercos juleaviser vil indeholde. På kurset gennemgik vi mere konkret vores løn-budgetter, hvilke varer vi tror på i år, hvornår vores juleaviser kommer ud, og hvilke varer vi allerede nu bør bestille ekstra af.  Rent bemandingsmæssigt har vi i Imerco Fields også lige lavet julearbejdsplaner for december måned.

Hvordan udvælger I varerne til butikken?
Hoveddelen af Imerco-kataloget er der fordelinger på. Der er nogle huse, der er rigtig gode til at sælge eksempelvis Rosendahl, og så er der nogle huse, der er knapt så gode til at sælge el-varer. Sammen med min salgsleder sætter jeg mig derfor ned og beslutter, hvilke varer vi tror mest på, og hvilke varer vi bør bestille flere af end andre. Der er utrolig meget planlægning bag. Det er min første sæson som butikschef i Fields, så jeg er meget spændt på at se, hvad der kommer til at ske i år, da Imerco Fields jo er en af de butikker, der vækster allermest og har langt de fleste kunder. 

Hvordan vil butikken se ud i december?
Med hensyn til pyntningen af vores butik er vi mærkede af, at vi har så mange kunder. Butikker, der ikke har et så stort kundeflow, kan måske pynte butikken lidt mere, hvor vores butik vil have flere stakke. Vi er nødsagede til at gå lidt væk fra hverdagens kreativitet og i stedet tænke på volumen. Vi har lavet en plan over øerne i butikken, så alle medarbejderne ved, hvor varerne skal stå, når de så småt begynder at vælte ind om to ugers tid. Vores egne varer, som vi tjener flere penge på, vil for eksempel komme mere i front. Derudover er det signal, vi sender ved indgangspartiet, vigtigt. Lige nu har vi for eksempel Bjørn Wiinblads produkter, som Rosendahl har relanceret, stående, og vi kan se, at det får folk til at stoppe op foran butikken. 

Hvilke varer, tror du, er særligt populære i år? 
Sidste år var Lyngby-vasen og Kaj Bojesens figurer julens helt store hits, og de er stadig meget populære. Vi oplevede dog, at producenterne havde svært ved at følge med på efterspørgslen, så derfor går mange af mine tanker allerede nu på, om vi i det hele taget kan levere nogle af de rigtige ting til kunderne i år. Det er jo til jul, at vi har den største omsætning på året. Har du en god jul, har du også et godt år.   

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.12.2024Designbase.dk

Kampagne skal hjælpe virksomheders digitale sikkerhed

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023