Grohe donerer op til 550.000 kroner til UNICEF
Frem til d. 31. august 2021 donerer Grohe i Danmark op til 550.000 kroner til UNICEF og "Make a Splash!” - et initiativ, som giver børn i udviklingslande bedre adgang til sanitet og hygiejne.
I 13 lande frem til den 31. august donerer Grohe til UNICEF og ”Make a Splash!”. Hos den danske gren donerer virksomheden op til 550.000 kroner for hvert køb af udvalgte brusesystemer.
“For hvert brusesystem, der bliver solgt i udvalgte gør-det-selv-butikker og eCom, doneres 250 kroner, og for hvert salg til grossister doneres 5 kroner per produkt. ”Make a Splash!” er et partnerskab etableret af UNICEF i 2018 i samarbejde med Grohes moderselskab, LIXIL, med det formål at øge børns muligheder for hygiejniske sanitetsforhold”, oplyser virksomheden gennem en pressemeddelelse.
Karen Hækkerup, generalsekretær i UNICEF Danmark, er glad for kampagnen: ”Mangel på rent vand, ordentlige toiletter og hygiejne er med til at bremse udviklingen i rigtig mange lokalsamfund, særligt i flere afrikanske lande. Det går flere steder så hårdt udover børnenes helbred, uddannelse og fremtid, at vand, sanitet og hygiejne i dag er et af UNICEF’s vigtigste globale fokusområder. Derfor er vi meget glade for Grohes ”Make a Splash!”-kampagne, der støtter UNICEF’s arbejde med at skabe positive forandringer og bæredygtige løsninger for børnene og deres lokale samfund”, siger hun.
Den danske donation er ikke øremærket til et specifikt projekt, men partnerskabet mellem UNICEF og LIXIL har særligt fokus på at forbedre forholdene i Kenya, Tanzania og Etiopien.
Tidligere midler fra ”Make a Splash!”-partnerskabet har bidraget til at etablere toilet- og hygiejnefaciliteter samt lære børn og indbyggere i lokalområderne om betydningen af sanitet og hygiejne.
- HCL