Et levende showroom med sjæl
En gammel fabriksbygning danner rammen om Thuesen Jensens nye showroom. Her spiller det rå og upolerede rum op til det fine og delikate; glassene, porcelænet og det smukke bestik. Og det gamle rums sjæl har fået lov til at leve.
“Vores idé er at skabe et levende showroom med sin helt egen sjæl, hvor vi selvfølgelig kan invitere vores kunder til at se vores kollektioner. Men håbet er også, at eksempelvis kokke vil bruge det til pop-up events, seminarer og meget andet. I det hele taget er planen at udforske grænserne for, hvad et 850 kvm stort lokale i en rå og anderledes stil kan bruges til”. Det fortæller kommerciel direktør i Thuesen Jensen, Martin B. Larsen, da Designbase forleden fik et sneak peak på det næsten færdige showroom, indrettet i en gammel fabriksbygning, der har stået tom i 20 år, placeret bag de nuværende kontorer.
Og lokalerne er anderledes. De er rå, og de står med den unikke skønhed, der er i det uberørte. Her stod engang store maskiner på betongulvene og arbejdere bar rundt på paller af brun sæbe og tandpasta. De originale hvide fliser på væggene er nogle steder faldet af, andre steder danner de en smuk baggrund for og står i flot kontrast til de delikate glas og det smukke porcelæn, der præsenteres på rå reoler, der matcher stilen i lokalet.
Et loungeområde tager imod, når man træder ud af vareelevatoren, der leder op til det storslåede rum, herefter går man ned langs mødelokaler holdt i samme rå stil som resten af rummet på den ene side, og med et fantastisk kig til det store showroom, der ligger på et forsænket plan på den anden.
Et stort køkken er installeret langs endevæggen, og her er massevis af siddepladser, så Martins drøm om et eventlokale kan gå i opfyldelse.
Sidste hånd er netop nu ved at blive lagt på det spændende og helt unikke showroom, der danner rammen om Thuesens Jensens brands som bl.a.; Pillivuyt, Luigi Bomioli, Rösle, Peugeot, Bastian, Gense, Patisse, Magimix med flere og senest også Jacob Jensen.
Så når man i uge 37 i september slår dørene op for et fantastisk arrangement for alle virksomhedens kunder, og 14. september for alle leverandører til Thuesen Jensen, lover Martin at alt står knivskarpt, og at spillet mellem det gamle og rå og det smukke og nye for alvor får lov at leve.