Dansk superstjerne skal få kineserne til at elske lakrids

Lakrids By Bülow lancerede sidste måned kampagnen “Share it with a hater” med missionen om at få verden til at elske lakrids - én lakrids ad gangen. Nu sætter de yderligere skub i missionen og indgår samarbejde med den danske VM- og OL-vinder badmintonspilleren Viktor Axelsen.

Foto: Lakrids By Bulöw..

Viktor Axelsen er på en mission. Han skal lære godt 1,5 mia. kinesere at elske lakrids. Badmintonspilleren, der taler kinesisk, har en bred kendskabsgrad og er meget anerkendt på det kinesiske marked.

Det er en stor udfordring, der ligger forude, men Lakrids By Bülow tror på, at tiden er inde til at tilgå markedet sammen med Viktor Axelsen.

”Jeg har valgt at indgå et ambassadør-samarbejde med Lakrids By Bülow, fordi vi deler mange af de samme værdier. Man kan måske tænke, at sport og konfekture ikke passer sammen, men selvom vi er sportsfolk, så lever vi også som ganske almindelige mennesker. Jeg slapper også af med Netflix og spiser søde sager som de fleste andre. For mig handler det blot om at gøre det med måde, og derfor vil jeg hellere spise lidt mindre, men så ekstra godt”, siger badmintonspilleren.

Samarbejdet med den danske ambassadør indledes samtidig med, at Lakrids By Bülow for nyligt offentliggjorde, at de er på vej ind på det kinesiske marked via onlinegiganten Tmall.

Det er et strategisk skridt for en virksomhed, hvor onlinesalget alene i år forventes at udgøre cirka 40 procent af omsætningen.

”Det er altid en mavefornemmelse med den her type samarbejder. Når man vælger en brandambassadør, er værdigrundlaget det allervigtigste parameter. Viktor og jeg deler mange egenskaber. Vi handler begge med hjertet og sætter barren ekstremt højt. At have en dansker som Viktor på vores banehalvdel, når vi går ind på det kinesiske marked, giver selvfølgelig goodwill, en autentisk omtale og opmærksomhed helt i tråd med Lakrids By Bülows værdier. Vi glæder os meget til samarbejdet”, siger Johan Bülow, grundlægger og ejer af lakridsproducenten.

- HCL

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023