Dansk superstjerne skal få kineserne til at elske lakrids
Lakrids By Bülow lancerede sidste måned kampagnen “Share it with a hater” med missionen om at få verden til at elske lakrids - én lakrids ad gangen. Nu sætter de yderligere skub i missionen og indgår samarbejde med den danske VM- og OL-vinder badmintonspilleren Viktor Axelsen.
Viktor Axelsen er på en mission. Han skal lære godt 1,5 mia. kinesere at elske lakrids. Badmintonspilleren, der taler kinesisk, har en bred kendskabsgrad og er meget anerkendt på det kinesiske marked.
Det er en stor udfordring, der ligger forude, men Lakrids By Bülow tror på, at tiden er inde til at tilgå markedet sammen med Viktor Axelsen.
”Jeg har valgt at indgå et ambassadør-samarbejde med Lakrids By Bülow, fordi vi deler mange af de samme værdier. Man kan måske tænke, at sport og konfekture ikke passer sammen, men selvom vi er sportsfolk, så lever vi også som ganske almindelige mennesker. Jeg slapper også af med Netflix og spiser søde sager som de fleste andre. For mig handler det blot om at gøre det med måde, og derfor vil jeg hellere spise lidt mindre, men så ekstra godt”, siger badmintonspilleren.
Samarbejdet med den danske ambassadør indledes samtidig med, at Lakrids By Bülow for nyligt offentliggjorde, at de er på vej ind på det kinesiske marked via onlinegiganten Tmall.
Det er et strategisk skridt for en virksomhed, hvor onlinesalget alene i år forventes at udgøre cirka 40 procent af omsætningen.
”Det er altid en mavefornemmelse med den her type samarbejder. Når man vælger en brandambassadør, er værdigrundlaget det allervigtigste parameter. Viktor og jeg deler mange egenskaber. Vi handler begge med hjertet og sætter barren ekstremt højt. At have en dansker som Viktor på vores banehalvdel, når vi går ind på det kinesiske marked, giver selvfølgelig goodwill, en autentisk omtale og opmærksomhed helt i tråd med Lakrids By Bülows værdier. Vi glæder os meget til samarbejdet”, siger Johan Bülow, grundlægger og ejer af lakridsproducenten.
- HCL