Dansk designvirksomhed lancerer ny digital løsning
Det danske designhus Republic of Fritz Hansen opruster sin tilstedeværelse på nettet med et nyt digitalt design.
Med hjælp fra bureauet Veltech har designhuset Republic of Fritz Hansen valgt at opjustere rent digitalt, skriver detalfolk.dk
Hjemmesiden www.fritzhansen.dk er således blevet til et digitalt showroom, som skal inspirere kunderne og give dem lyst til at besøge en af butikkerne i virksomhedens forhandlernetværk.
Læs også: Fritz Hansen åbner flagshipstore i København
Republic of Fritz Hansen har desuden aldrig haft en netbutik, men får nu en i løbet af februar.
Vores strategi er at styrke både vores globale og digitale forretning. Med løsningen fra Valtech gør vi begge dele, siger Rikke Smidth-Fibiger, der er Global Marketing Manager hos Republic of Fritz Hansen.
Som i de fysiske butikker
En del af opgaven, og samtidig udfordringen, har været at skabe den samme oplevelse på nettet, som kunderne også får i de fysiske butikker.
Enhver virksomhed i denne globale verden er nødt til at have et digitalt ben. Det gælder også kendte og eksklusive luksusbrands. Her er opgaven primært at skabe den samme oplevelse online, som kunderne er vant til fra fysiske butikker, forklarer Søren Thingholm Jensen, Business Director of Commerce & Retail hos Valtech.
Læs også: Fritz Hansen har købt Lightyears
Bureauet Valtech har tidligere har løst lignende opgaver for Normann Copenhagen og Royal Copenhagen.