Brancheprofilen: Hos Normann Copenhagen keder vi os ikke

Normann Copenhagen er bestemt ikke en virksomhed, hvor tingene står stille. Inden længe åbner designfirmaet butik i Kina, og så er der en helt ny kollektion på markedet.

Poul Madsen, CEO hos Normann Copenhagen..

Om Poul Madsen

Stilling: Stifter af og CEO hos Normann Copenhagen

Uddannelse: Eksportuddannelse

Tidligere jobs: I militæret og selvstændig virksomhed

Hvad er jeres designfilosofi?
Vi laver hverdagsprodukter, som er meget anvendelige, og som er nemme at forstå som forbruger. Der er ikke så mange unødvendige detaljer. Vi prøver at producere til en lav pris, men af meget høj kvalitet. Derudover skal produkterne være funktionelle og visuelle – det visuelle er jo det første, der tiltrækker forbrugerens opmærksomhed. Der skal være noget for øjnene, der gør, at man får lyst til at røre, at sætte sig i stolene osv.

Hvilke produkter trender mest i øjeblikket?
Vores Form-stol er meget populær og anerkendt med Special mention German Design Award 2016 og IF Product Design Award 2016. Den udvikler vi videre på, så den kommer til at kunne nogle flere ting. Der er et træstel og et stålstel nu, og der kommer flere stel til, så den f.eks. også passer til kontoret. Vores Era-lounge sælger også rigtig godt, og der kommer flere ben til den. Vi lancerede et nyt møbel i Milano i April, Ace, og den kommer snart i butikkerne (slutningen af juni, red.). Den har vi også solgt mange af, og vi forventer os meget af den.

Hvordan har folk taget imod jeres nyeste kollektion, Daily Fiction?
Folk har udvist stor begejstring for kollektionen, og salget er følget med. En af motivationsfaktorerne for at lave kollektionen har været at få fat i den lidt yngre målgruppe. Vi har grebet lanceringen anderledes an, eksempelvis ved hjælp af de sociale medier. Kollektionen består af produkter til kontoret, og priserne ligger fra ti til 299 kroner. Daily Fiction skal udvikle sig til at inkludere mange flere varer, hvor fællesnævneren vil være de lave priser.

I åbner snart butik i Kina – hvad går det ud på?
Vi åbner i slutningen af august butik sammen med vores partner Harbook. Det bliver en butik kombineret med boghandel og café, der indeholder fuldt sortiment plus Daily Fiction. Kina har været meget spændende for os i et stykke tid, men det har været svært at bryde ordentligt igennem. De har en helt andet retailstruktur, der betyder, at der ikke er så mange butikker, vi kan henvende os til. I august sidste år fik vi etableret et varelager, og på den måde er vi blevet mere tilgængelige og er hurtigere fremme. Vi er pt. i dialog med flere, som enten har butikker eller gerne vil åbne butik derude.

Hvad er jeres fremtidsplaner?
Der er masser af ting på tegnebrættet. Der kommer flere butiksåbninger, vi åbner i Kastrup Lufthavn, og vi har klart mod på mere i den retning. Det handler om at holde den kadence, vi har haft i år og de seneste år, og vi skal udvikle både forretning og kollektion. Kontraktmarkedet er noget, vi kommer til at bruge mange ressourcer på. Vi keder os ikke, og det handler om at holde tungen lige i munden ind imellem, at fravælge ting og at sikre, at vi de næste mange år har den udvikling, som vi oplever nu.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

18.04.2024Designbase.dk

Ny ungdomsuddannelse kan skaffe flere unge til erhvervsuddannelserne

17.04.2024Designbase.dk

Engros- og detailhandlen lægger an til blød landing

17.04.2024Designbase.dk

Færre konkurser i Danmark, mens Sverige stadig er ramt

17.04.2024Designbase.dk

ESG skal være nemt for SMV’er

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023