Brancheprofilen: Hos Normann Copenhagen keder vi os ikke

Normann Copenhagen er bestemt ikke en virksomhed, hvor tingene står stille. Inden længe åbner designfirmaet butik i Kina, og så er der en helt ny kollektion på markedet.

Poul Madsen, CEO hos Normann Copenhagen..

Om Poul Madsen

Stilling: Stifter af og CEO hos Normann Copenhagen

Uddannelse: Eksportuddannelse

Tidligere jobs: I militæret og selvstændig virksomhed

Hvad er jeres designfilosofi?
Vi laver hverdagsprodukter, som er meget anvendelige, og som er nemme at forstå som forbruger. Der er ikke så mange unødvendige detaljer. Vi prøver at producere til en lav pris, men af meget høj kvalitet. Derudover skal produkterne være funktionelle og visuelle – det visuelle er jo det første, der tiltrækker forbrugerens opmærksomhed. Der skal være noget for øjnene, der gør, at man får lyst til at røre, at sætte sig i stolene osv.

Hvilke produkter trender mest i øjeblikket?
Vores Form-stol er meget populær og anerkendt med Special mention German Design Award 2016 og IF Product Design Award 2016. Den udvikler vi videre på, så den kommer til at kunne nogle flere ting. Der er et træstel og et stålstel nu, og der kommer flere stel til, så den f.eks. også passer til kontoret. Vores Era-lounge sælger også rigtig godt, og der kommer flere ben til den. Vi lancerede et nyt møbel i Milano i April, Ace, og den kommer snart i butikkerne (slutningen af juni, red.). Den har vi også solgt mange af, og vi forventer os meget af den.

Hvordan har folk taget imod jeres nyeste kollektion, Daily Fiction?
Folk har udvist stor begejstring for kollektionen, og salget er følget med. En af motivationsfaktorerne for at lave kollektionen har været at få fat i den lidt yngre målgruppe. Vi har grebet lanceringen anderledes an, eksempelvis ved hjælp af de sociale medier. Kollektionen består af produkter til kontoret, og priserne ligger fra ti til 299 kroner. Daily Fiction skal udvikle sig til at inkludere mange flere varer, hvor fællesnævneren vil være de lave priser.

I åbner snart butik i Kina – hvad går det ud på?
Vi åbner i slutningen af august butik sammen med vores partner Harbook. Det bliver en butik kombineret med boghandel og café, der indeholder fuldt sortiment plus Daily Fiction. Kina har været meget spændende for os i et stykke tid, men det har været svært at bryde ordentligt igennem. De har en helt andet retailstruktur, der betyder, at der ikke er så mange butikker, vi kan henvende os til. I august sidste år fik vi etableret et varelager, og på den måde er vi blevet mere tilgængelige og er hurtigere fremme. Vi er pt. i dialog med flere, som enten har butikker eller gerne vil åbne butik derude.

Hvad er jeres fremtidsplaner?
Der er masser af ting på tegnebrættet. Der kommer flere butiksåbninger, vi åbner i Kastrup Lufthavn, og vi har klart mod på mere i den retning. Det handler om at holde den kadence, vi har haft i år og de seneste år, og vi skal udvikle både forretning og kollektion. Kontraktmarkedet er noget, vi kommer til at bruge mange ressourcer på. Vi keder os ikke, og det handler om at holde tungen lige i munden ind imellem, at fravælge ting og at sikre, at vi de næste mange år har den udvikling, som vi oplever nu.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023