B&O Play får ny direktør
Senere på foråret sætter en ny person sig i direktørstolen for B&O Play, som vokser eksplosivt i nyt kvartalsregnskab.
Gennem en periode har Bang & Olufsens linje af mere prisvenlige produkter - B&O Play - trukket regnskaberne i den rigtige retning. Nu har selskabet med base i Struer fundet en ny topchef til at føre succesen videre. Det skriver detailfolk.dk
Manden hedder John Mollanger, og han får titlen som administrerende direktør for B&O Play, samtidig med at han også bliver Executive Vice President i direktionen.
John Mollanger kommer fra det italienske modehus Benetton, hvor han var Chief Product and Marketing Officer. Tidligere har han også haft poster hos kendte brands som Puma og Nike, skriver detailfolk.dk.
B&O Play sikrer overskud
Foruden den nye direktør for B&O Play, kan Bang & Olufsen også præsentere nøgletallene for tredje kvartal af det skæve regnskabsår 2016/17. Her spiller B&O Play en stor positiv rolle for virksomheden, der lige akkurat går i plus med et samlet overskud på 8 millioner kroner før skat. I samme periode sidste år måtte Bang & Olufsen indkassere et underskud på 18 millioner kroner, skriver detailfolk.dk.
Samtidig voksede omsætningen i tredje kvartal fra 703 millioner kroner sidste år til 786 millioner kroner i år.
Helt præcis styker B&O Play kvartalsregnskabet med mere end 100 millioner kroner, mens det traditionelle B&O-brand går en smule tilbage.