Bæredygtighedsprogram skydes i gang hos Ambiente, Christmasworld og Creativeworld
Ethical Style er et koncept, der tilbyder særlige udstillere at præsentere deres miljøvenlige eller etisk producerede produkter på messen.
Forbrugere verden over efterspørger i stigende grad produkter, der er nedbrydelige, genanvendelige, eller er skabt med ansvarlige produktionsmetoder.
Sammen med udstillere vil de tre messer Ambiente, Christmasworld og Creativeworld igen slå et slag for, at virksomheder, der netop fokuserer på sådanne produkter, kan få en dag i solen.
Det skal ske gennem Ethical Style – en platform, der identificerer og derefter markerer virksomheder, der producerer bæredygtige produkter.
Markeringen vil man kunne se på udstillerens stand og eller i det online søgeprogram hos de respektive messer.
Platformen var også en del af 2023-messerne og virkede til at være et hit. Her havde i alt 305 udstillere på tværs af Ambiente, Christmaswold og Creativeworld fået Ethical Style-mærkatet.
For at være blandt platformens udmærkede virksomheder skal man opfylde et eller flere af Ethical Styles kategorier; ’Eco-Friendly Material’, ’Eco-Optimised Production’, ’Fair & Social Production’, ’Re-/Upcycling Design’, ’Handmade Manufacturing’ og ’Sustainable Innovation’.
Det er en uafhængig jury, der står for gennemgangen af virksomheden, hvorefter mærkatet gælder i tre år.
www.christmasworld.messefrankfurt.com, www.ambiente.messefrankfurt.com og www.creativeworld.messefrankfurt.com
- HCL