5 hurtige til Peter Rønn, Adm. direktør i Kop & Kande

Det går godt for Kop & Kande. Senest har isenkræmmerkæden kunne præsentere et yderst tilfredsstillende årsregnskab, samtidig med at kædens butikker har indsamlet et rekordstort beløb i den gode sags tjeneste. Designbase har talt med adm. direktør Peter Rønn.

Peter Rønn, adm. direktør i Kop & Kande..

I har netop doneret over 860.000 kroner til Julemærkefonden. Hvorfor laver Kop & Kande en velgørenhedskampagne som denne? 

Vi har valgt at støtte Julemærkefonden, fordi fonden har mange af de samme værdier som Kop & Kande. Julemærkefonden passer på de børn, der har det svært, og gør en positiv forskel i børnenes hverdag. De er nærværende og har en hjertevarme, og for os er det vigtigt, at man har hjertet på rette sted. Det passer godt i forhold til vores egen værdi om at være nærværende og lokalt forankret. Vi er utrolig stolte over at kunne gøre en forskel. Og med dette beløb kan vi finansiere et ophold for i alt 13 børn. 

Hvorfor er det vigtigt, at virksomheder tager initiativer som disse? 

Vi har valgt kun at samarbejde med Julemærkefonden, fordi vi oplever, at et højere beløb til én virksomhed har større effekt, og det vil vi hellere, frem for at sprede en masse småbeløb ud over flere virksomheder. Vi synes, at det er vigtigt at hjælpe – især børn, der har det svært i livet. Det skaber stolthed ude i butikkerne, og så er det selvfølgelig også en god måde for os at signalere over for forbrugerne, at vi gerne vil gøre en forskel. Derfor er det også noget, jeg forestiller mig, at vi bliver ved med.

I har også lige præsenteret et årsregnskab, der viser et samlet nettooverskud på 80 millioner for kædens butikker – hvad er lykkedes? 

Den helt store forskel er vores kultur. For at være ærlig - så sælger vi jo allesammen de samme varer. Vi gør meget ud af at sælge den rigtige vare til kunden – også selvom det ikke nødvendigvis er den dyreste eller giver den største besparelse. Derudover har vi nogle medarbejdere og indehavere, der knokler og går helt vildt meget op i at give god service og rådgivning til kunderne. Det lyder banalt, men det virker bare.

Hvilke spændende projekter har i ellers gang i for tiden? 

På nuværende tidspunkt er sammenhængen mellem vores web-shop og de fysiske butikker vores primære fokusområde. Vi vil for eksempel gerne have, at butikkerne kommer til at overtage en del af kundernes ordrer, og så bliver det fremover muligt at se lagerstatus på butikkernes produkter via hjemmesiden. Vi kan mærke, at kundernes adfærd har ændret sig – der er færre på gågaden og flere online – og derfor bruger vi mange kræfter på vores hjemmeside. Ingen kunder må gå forgæves hos Kop & Kande.

Hvordan vil I hos Kop & Kande fortsætte det gode resultat? 

Vi gør meget ud af at møde medarbejderne ude i butikkerne, men vi afholder også medlemsmøder flere gange om året, hvor vi blandt andet fortæller om vores mål og visioner. Dermed er alle klar over, hvilken retning virksomheden arbejder i. Vi synes selv, at vi har branchens allerdygtigste medarbejdere, og det skyldes blandt andet deres faglige viden og tilgang til kunderne. Og så gælder det selvfølgelig også om at finde de gode produkter og skabe spændende koncepter og få dem markedsført ordentligt.   

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023