5 gode råd til fremtidens detaillist

Erhvervsakademi Aarhus har for nyligt afsluttet et forskningsprojekt, omkring den fysiske butiks overlevelse.

Med udgangspunkt i den danske detailhandels udfordringer peger projektet på det, der skal til for at blive en af fremtidens succesfulde detaillister, der skaber købsoplevelser med kunden i fokus. 

På baggrund af forskningsprojektet Erhvervsakademi Aarhus udgivet en guide med gode råd til fremtidens detaillist.

”Forskningsprojektet skal give de fysiske butikker en større viden og nogle konkrete anbefalinger til, hvordan de ved brug af teknologier kan give kunderne bedre oplevelser og dermed skabe værdi for virksomheden.” lyder det ifølge Erhvervsakademi Aarhus.

De 5 gode råd er:

  • Sammensmeltning af alle kanaler. Med fokus på at skabe en helhedsoplevelse er det vigtigt at det samme budskab går igen på alle de platforme, hvor butikken henvender sig til sine kunder.
  • Skab kundeoplevelser. Det er altafgørende for om en butik kan klare sig i fremtiden. Det kan være oplevelser skabt via ny og anderledes teknologi, men i lige så høj grad ekspedienterne spiller en væsentlig rolle.
  • Teknologi for kundernes skyld. Brug teknologien til at sammensmelte alle shoppingkanaler, men brug også teknologien til at fange kunderne der hvor de er.
  • Always in beta. Løbende nytænkning. Det er vigtigt at kundeoplevelsen, indretningen, servicen og helhedsoplevelsen hele tiden udvikles kontinuerligt.
  • Retail is detail. Kunderne stiller høje krav ligegyldigt hvor de shopper, så det er yderst vigtigt at have fokus på detaljerne og gøre tingene ordentligt hele vejen rundt på alle kanaler.

Det er lektor og projektleder Gitte Damgaard, der står bag forskningsprojektet og hun fortæller i et interview til Retailnews:

”Uanset om vi shopper fra sofaen eller handler i en fysisk butik, har vi høje forventninger til købsoplevelsen. De butikker, der er fænomenale til at skabe oplevelser for kunden, er her stadig i fremtiden. Kunderne vil stadig gerne have muligheden for at mærke varen, socialisere og få eksperternes råd. Simpel god og personlig service giver butikken værdi, og noget som webshoppen ikke har”.

Du kan læse mere om projektet og ligeledes downloade folderen med de 5 gode råd her.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023