5 gode råd til fremtidens detaillist

Erhvervsakademi Aarhus har for nyligt afsluttet et forskningsprojekt, omkring den fysiske butiks overlevelse.

Med udgangspunkt i den danske detailhandels udfordringer peger projektet på det, der skal til for at blive en af fremtidens succesfulde detaillister, der skaber købsoplevelser med kunden i fokus. 

På baggrund af forskningsprojektet Erhvervsakademi Aarhus udgivet en guide med gode råd til fremtidens detaillist.

”Forskningsprojektet skal give de fysiske butikker en større viden og nogle konkrete anbefalinger til, hvordan de ved brug af teknologier kan give kunderne bedre oplevelser og dermed skabe værdi for virksomheden.” lyder det ifølge Erhvervsakademi Aarhus.

De 5 gode råd er:

  • Sammensmeltning af alle kanaler. Med fokus på at skabe en helhedsoplevelse er det vigtigt at det samme budskab går igen på alle de platforme, hvor butikken henvender sig til sine kunder.
  • Skab kundeoplevelser. Det er altafgørende for om en butik kan klare sig i fremtiden. Det kan være oplevelser skabt via ny og anderledes teknologi, men i lige så høj grad ekspedienterne spiller en væsentlig rolle.
  • Teknologi for kundernes skyld. Brug teknologien til at sammensmelte alle shoppingkanaler, men brug også teknologien til at fange kunderne der hvor de er.
  • Always in beta. Løbende nytænkning. Det er vigtigt at kundeoplevelsen, indretningen, servicen og helhedsoplevelsen hele tiden udvikles kontinuerligt.
  • Retail is detail. Kunderne stiller høje krav ligegyldigt hvor de shopper, så det er yderst vigtigt at have fokus på detaljerne og gøre tingene ordentligt hele vejen rundt på alle kanaler.

Det er lektor og projektleder Gitte Damgaard, der står bag forskningsprojektet og hun fortæller i et interview til Retailnews:

”Uanset om vi shopper fra sofaen eller handler i en fysisk butik, har vi høje forventninger til købsoplevelsen. De butikker, der er fænomenale til at skabe oplevelser for kunden, er her stadig i fremtiden. Kunderne vil stadig gerne have muligheden for at mærke varen, socialisere og få eksperternes råd. Simpel god og personlig service giver butikken værdi, og noget som webshoppen ikke har”.

Du kan læse mere om projektet og ligeledes downloade folderen med de 5 gode råd her.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

23.04.2025Designbase.dk

Nordiske startups indtager København

22.04.2025Designbase.dk

Dårligt indførte ændringer kan få tanker om pension til at spire

21.04.2025Designbase.dk

Nyt værktøj skal hjælpe virksomheder i gang med takeback-løsninger

16.04.2025Designbase.dk

Øget indtjening hos Inbogulve afspejler medlemmernes opbakning

16.04.2025Designbase.dk

Fædre holder længere barselsorlov

15.04.2025Designbase.dk

Husk pligten til digital bogføring

11.04.2025Designbase.dk

JYSK åbner første butikker på det afrikanske kontinent

10.04.2025Kop & Kande

Sponseret

Kop & Kande donerer stort beløb til Julemærkehjemmene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023