Udviklingen står aldrig stille hos F&H Group

Kitchen, Living og Dining har fået hver deres nyindrettede showroom, der på bedste vis, præsenterer F&H Groups brands inden for de tre kategorier. 1. januar blev F&H Group i Danmark samlet under ét tag, og dermed spiller både ekspertisen og produkterne sammen. ”Meget hurtigt blev det faktisk til ”vi” og ikke ”os og ”dem”, siger Anja Posorski, der er Head of Sales Denmark i en nyopbygget salgsorganisation.

Fra F&H's nye showroom.. Foto: F&H

For fem år siden blev det annonceret, at Thuesen Jensen A/S og F&H A/S sammen dannede F&H Group A/S. Siden blev samarbejdet tættere og tættere og 1. januar 2023 blev virksomhederne og de fleste af medarbejderne i Danmark samlet under ét tag. Det er nu ni måneder siden, og sammenlægningen er gået over alt forventning, lyder det fra Anja Posorski, der har ansvaret for den danske salgsafdeling, mens salgsdirektør Morten Hansen fortsætter i en mere overordnet rolle, hvor alle landechefer i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig og USA refererer til ham, og salgscheferne i Danmark er opdelte i de tre kategorier ”Kitchen, Living, Dining”.

Anja Posorski har ansvaret for den danske salgsafdeling.. Foto: Pia Finne

”Meget hurtigt blev det faktisk til ”vi” og ikke ”os og ”dem”. I dag har vi samlet kompetencerne inden for Kitchen, Living og Dining på en måde, så det giver rigtig god mening, vores kundecenter er samlet under ét, mens vores Marketing, Økonomi og Lager blev sammenlagt for år tilbage”, fastslår Anja Posorski.

Vi sidder i F&H Groups nyindrettede Kitchen showroom, hvor alt til køkkenet er samlet, og hvor indretningen oser af ren køkken-DNA. Stilen er rå og enkel med betongulv, sorte hylder og elementer af træ, så det spiller flot op til de hard core køkkenredskaber, gryder, pander, maskiner med mere fra brands som Holm, Pillivuyt Gourmet, Rosti, Bamix og Blomsterbergs. Her er køkken til demoer, og der er mulighed for fotoshoots.

En borddækning i F&H's showroom.. Foto: Pia Finne

Et helt andet udtryk danner rammen om Living og Dining showroomene, der også har fået en gennemgribende opdatering med universer, der på fin vis spiller op til de enkelte brands om det er tekstilerne fra Södahl, glassene fra Lyngby Glas eller Zone Denmarks verden til boligen.

Som i showroomene og i porteføljen er der nu også synergi i medarbejderstaben, og det er Anja Posorski meget tilfreds med. ”Vi føler os som én virksomhed. I dag har vi tre salgschefer for de tre kategorier på det danske marked, og herudover har vi etableret en stormagasinafdeling, der tager sig af den del af forretningen. Det betyder, at vi kan opbygge en ny mere effektiv og ekspertisebaseret struktur, og at alle segmenterne er blevet styrket”, lyder det fra Anja Posorski, der har været en del af F&H i syv år, før hun sagde ja til jobbet som Head of Sales i Danmark.

Ud over salget til den danske detailhandel, har F&H også en Trading-afdeling, der tager sig af private label, en Firmagaveafdeling samt en der tager sig af webhandel.

Foto: F&H

Foto: F&H

Foto: F&H

Villa Collection. Foto: Pia Finne

Södahl. Foto: Pia Finne

Zone Denmark. Foto: Pia Finne

Peugeot. Foto: Pia Finne

Men udviklingen står ikke stille hos F&H, og det er ingen hemmelighed, at virksomheden planlægger at bygge nyt domicil mellem Silkeborg og Herning. Det forventes at lageret kan flyttes i 2025, og øvrige medarbejdere samt showrooms er flyttet i 2028.

Men selv om man er lidt i en venteposition, forhindrer det ikke, at man også investerer i ny teknologi. På lageret står en ny maskine, der kun er nr. 7 i verden, som kan pakke 300 småpakker i timen med fokus på brug af mindst mulig emballage. Og maskinen skal selvfølgelig med, når man flytter.

”Maskinen scanner og måler det, der skal sendes, hvorefter den skærer pappet ud, så kassen passer perfekt – med mindst mulig spildplads. Det overskydende pap skæres op og kan bruges til fyld i kasserne”, forklarer Head of Marketing Kim Dyrholm, der videre slår fast, at man klart fornemmer, at special overdrevet emballage er et issue for kunderne.

Men det er naturligvis ikke det eneste F&H gør i forhold til at drive en cirkulær virksomhed. Faktisk samarbejder man med ”Målbar” i forhold til at se på alle aspekter fra transport til produktion og distribution.

”Vi arbejder med ”As Is” og ”To Be”, også i forhold til vores leverandører, og de skal naturligvis også leve op til vores Code of Conduct”.

I 2024 lanceres den ikoniske Magretheskål i en version 2024 i et nyt, varemærkeregistreret materiale, Durostima®, der i modsætning til det tidligere materiale kan genanvendes 100 procent, som kan komme både i mikroovnen og fryseren, og som også er velegnet til brug med en håndmixer.

Så alt i alt sker der mange gode ting hos F&H Group i Viborg, og som Anja Posorski siger det: ”Vi bruger tiden nu, på at komme i form til fremtiden”.

Relateret indhold

01.05.2024Designbase.dk

140 mio. kr. skal sikre mere liv i bymidter

01.05.2024Designbase.dk

Forbrugerne foretrækker at handle hos producenten

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

23.04.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Opdag fordelene ved firkantede potter

23.04.2024Designbase.dk

Imerco har momentum og skaber vækst

23.04.2024Designbase.dk

Ni designvirksomheder kæmper om den norske branches vigtigste priser

22.04.2024Designbase.dk

Nordstil siger et bæredygtigt tak til regionen

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023