Udviklingen står aldrig stille hos F&H Group

Kitchen, Living og Dining har fået hver deres nyindrettede showroom, der på bedste vis, præsenterer F&H Groups brands inden for de tre kategorier. 1. januar blev F&H Group i Danmark samlet under ét tag, og dermed spiller både ekspertisen og produkterne sammen. ”Meget hurtigt blev det faktisk til ”vi” og ikke ”os og ”dem”, siger Anja Posorski, der er Head of Sales Denmark i en nyopbygget salgsorganisation.

Fra F&H's nye showroom.. Foto: F&H

For fem år siden blev det annonceret, at Thuesen Jensen A/S og F&H A/S sammen dannede F&H Group A/S. Siden blev samarbejdet tættere og tættere og 1. januar 2023 blev virksomhederne og de fleste af medarbejderne i Danmark samlet under ét tag. Det er nu ni måneder siden, og sammenlægningen er gået over alt forventning, lyder det fra Anja Posorski, der har ansvaret for den danske salgsafdeling, mens salgsdirektør Morten Hansen fortsætter i en mere overordnet rolle, hvor alle landechefer i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Frankrig og USA refererer til ham, og salgscheferne i Danmark er opdelte i de tre kategorier ”Kitchen, Living, Dining”.

Anja Posorski har ansvaret for den danske salgsafdeling.. Foto: Pia Finne

”Meget hurtigt blev det faktisk til ”vi” og ikke ”os og ”dem”. I dag har vi samlet kompetencerne inden for Kitchen, Living og Dining på en måde, så det giver rigtig god mening, vores kundecenter er samlet under ét, mens vores Marketing, Økonomi og Lager blev sammenlagt for år tilbage”, fastslår Anja Posorski.

Vi sidder i F&H Groups nyindrettede Kitchen showroom, hvor alt til køkkenet er samlet, og hvor indretningen oser af ren køkken-DNA. Stilen er rå og enkel med betongulv, sorte hylder og elementer af træ, så det spiller flot op til de hard core køkkenredskaber, gryder, pander, maskiner med mere fra brands som Holm, Pillivuyt Gourmet, Rosti, Bamix og Blomsterbergs. Her er køkken til demoer, og der er mulighed for fotoshoots.

En borddækning i F&H's showroom.. Foto: Pia Finne

Et helt andet udtryk danner rammen om Living og Dining showroomene, der også har fået en gennemgribende opdatering med universer, der på fin vis spiller op til de enkelte brands om det er tekstilerne fra Södahl, glassene fra Lyngby Glas eller Zone Denmarks verden til boligen.

Som i showroomene og i porteføljen er der nu også synergi i medarbejderstaben, og det er Anja Posorski meget tilfreds med. ”Vi føler os som én virksomhed. I dag har vi tre salgschefer for de tre kategorier på det danske marked, og herudover har vi etableret en stormagasinafdeling, der tager sig af den del af forretningen. Det betyder, at vi kan opbygge en ny mere effektiv og ekspertisebaseret struktur, og at alle segmenterne er blevet styrket”, lyder det fra Anja Posorski, der har været en del af F&H i syv år, før hun sagde ja til jobbet som Head of Sales i Danmark.

Ud over salget til den danske detailhandel, har F&H også en Trading-afdeling, der tager sig af private label, en Firmagaveafdeling samt en der tager sig af webhandel.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Foto: F&H

Foto: F&H

Foto: F&H

Villa Collection. Foto: Pia Finne

Södahl. Foto: Pia Finne

Zone Denmark. Foto: Pia Finne

Peugeot. Foto: Pia Finne

Men udviklingen står ikke stille hos F&H, og det er ingen hemmelighed, at virksomheden planlægger at bygge nyt domicil mellem Silkeborg og Herning. Det forventes at lageret kan flyttes i 2025, og øvrige medarbejdere samt showrooms er flyttet i 2028.

Men selv om man er lidt i en venteposition, forhindrer det ikke, at man også investerer i ny teknologi. På lageret står en ny maskine, der kun er nr. 7 i verden, som kan pakke 300 småpakker i timen med fokus på brug af mindst mulig emballage. Og maskinen skal selvfølgelig med, når man flytter.

”Maskinen scanner og måler det, der skal sendes, hvorefter den skærer pappet ud, så kassen passer perfekt – med mindst mulig spildplads. Det overskydende pap skæres op og kan bruges til fyld i kasserne”, forklarer Head of Marketing Kim Dyrholm, der videre slår fast, at man klart fornemmer, at special overdrevet emballage er et issue for kunderne.

Men det er naturligvis ikke det eneste F&H gør i forhold til at drive en cirkulær virksomhed. Faktisk samarbejder man med ”Målbar” i forhold til at se på alle aspekter fra transport til produktion og distribution.

”Vi arbejder med ”As Is” og ”To Be”, også i forhold til vores leverandører, og de skal naturligvis også leve op til vores Code of Conduct”.

I 2024 lanceres den ikoniske Magretheskål i en version 2024 i et nyt, varemærkeregistreret materiale, Durostima®, der i modsætning til det tidligere materiale kan genanvendes 100 procent, som kan komme både i mikroovnen og fryseren, og som også er velegnet til brug med en håndmixer.

Så alt i alt sker der mange gode ting hos F&H Group i Viborg, og som Anja Posorski siger det: ”Vi bruger tiden nu, på at komme i form til fremtiden”.

Relateret indhold

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

14.01.2025Designbase.dk

Heimtextil et gået i luften

14.01.2025Designbase.dk

The Inspired Home Show ændrer dagene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023