Udstil på den ultimative platform for tæpper
Heimtextils nye Carpets & Rugs-segment er for alle leverandører af monterede væg-til-væg tæpper, håndlavede tæpper, specialfremstillede tæpper, maskinfremstillede vævede tæpper, måtter og smudsabsorberende tæpper og løbere.
Heimtextil åbner sæsonen inden for tekstilsektoren fra 9.-12. januar 2024. Det betyder, at messen er afgørende for både udstillere og besøgende, der ønsker at få en tidlig indsigt i de nyeste trends, designs og materialer, og som udstiller på Heimtextil får man dermed mulighed for at præsentere sine produkter og kollektioner for potentielle indkøbere, der er ivrige efter at fylde ordrebøgerne.
Heimtextil-messen er også en uundværlig platform for tæppe- og tekstilvirksomheder, der ønsker at opnå international anerkendelse og vækst. Med dens unikke netværksmuligheder, fokus på trends og design, relevant indhold og målrettede markedsføringsmuligheder, kan Heimtextil-messen hjælpe virksomheder med at skabe nye rentable kunderelationer og positionere sig som førende aktører inden for tekstilsektoren.
For at støtte op om udstillerne, tilbyder Heimtextil-messen et omfattende program af arrangementer, bl.a. Heimtextil Trends-præsentationen, der er hjertet i messen. Her omsættes fremtidens megatrends til tekstilvisioner, og der fokuseres på ny viden om tekstilmaterialer. Som udstiller kan man opleve Heimtextil Trend Space en dag før alle andre. Her findes flere internationale tekstildesignere end ved noget andet arrangement, og det er muligt at få et smugkig på deres ideer til den kommende sæson og drage fordel af den mulighed.
Herudover er der produktdemonstrationer, foredrag, guidede ture og prisoverrækkelser. Arrangementerne fokuserer på emner, der er særligt relevante for tekstilsektoren, og giver udstillerne mulighed for at udvide deres viden og netværk. Ved at deltage i disse aktiviteter kan virksomhederne opnå større synlighed og differentiere sig fra konkurrenterne.
Interessen for bæredygtigt producerede tekstiler er som bekendt stigende, og Heimtextil-messen giver virksomheder mulighed for at præsentere deres bæredygtighedsinitiativer.
Endelig investerer Heimtextil i målrettede reklamekampagner for at tiltrække de rigtige besøgende til udstillerne. Det omfatter annoncer i fagblade, online markedsføring, PR, direkte markedsføring og sociale medieaktiviteter. Ved at være en del af disse kampagner kan de udstillende virksomheder øge deres synlighed og tiltrække relevante målgrupper, og sidst med ikke mindst: Som udstiller på Heimtextil 2024 vil prioriteres virksomheden, når Heimtextil 2025 planlægges.
Den globale tekstilindustri var repræsenteret i Frankfurt på Heimtextil 2023 med:
- 44.000 besøgende
- 2,400 udstillere sammen fra 129 nationer.
- 92 procent af de besøgende opnåede det forventede på messen
- 81 procent af udstillerne nåede deres messemål på Heimtextil 2023
- 72 procent af de besøgende er beslutningstagere
Dem kan du møde på Heimtextil:
- Op til 3.500 repræsentanter fra møbel- og boligindretningsbutikker
- Op til 700 repræsentanter fra byggemarkeder og boligforbedringsbutikker
- Op til 2.800 repræsentanter fra postordre- og onlineforhandlere
- Op til 700 repræsentanter fra stormagasiner, supermarkeder, diskoteker og specialforhandlere
Danske udstillere på Heimtextil Carpets & Rugs:
Håndlavede tæpper:
- The Rug Republic
- Heritage Overseas
- Rudra Rugs
- Rugs in Style
- Rugs Inc
Maskinfremstillede tæpper:
- Oriental Weavers Group (Oriental Weavers, Mac Carpet, EFCO)
- Fini Cop
- Royaltex
- Canan Tekstil
- Nikotex
Support til udstillere:
- Gratis reklamemateriale. Vi tilbyder en bred vifte af reklamematerialer for at informere dine partnere og kunder om din deltagelse i Heimtextil og invitere dem til at opleve din messepræsentation på stedet.
- Support fra A til Z. Vi rådgiver og hjælper dig gerne med alle aspekter af din messetilstedeværelse – herunder standkonstruktion, teknologi, udlejningsmøbler og udstyr, publikationer, tekniske retningslinjer, logistik, pas og billetter, rejse og indkvartering.
- Målrettede kampagner for at tiltrække dine kunder. Vi investerer i iøjnefaldende, internationale reklamekampagner for at tiltrække de rigtige besøgende, f.eks. med annoncer i fagblade, online markedsføring, PR, direkte markedsføring og sociale medieaktiviteter.