Tre messer samles under navnet "Home of Consumer Goods"

Ambiente, Christmasworld og Creativeworld slås nu sammen til ”Home of Consumer Goods”. Dermed sikrer Messe Frankfurt, at man også i fremtiden vil være verdensledende indenfor forbrugsvare-sektoren. Paperworld nedlægges, men udstillerne fordeles i de relevante områder, bl.a. i en ny Ambiente-sektion ”Working”.

Foto: Messe Frankfurt.

”Motoren skal genstartes. Vi er i en branche, der er sultne efter fysisk kontakt, og når vi 3.-7. februar 2023 slår dørene op for vores nye koncept ”Home of Consumer Goods”, sker det med en videreudvikling og en nytænkning af messerne”. Det fortalte Detlef Braun, medlem af Executive Board i Messe Frankfurt på et online pressemøde.

"Home of Consumer Goods” vil fremadrettet kunne tilbyde et unikt og bredt udvalg af produkter og løsninger med store synergieffekter for udstillere såvel som besøgende. Herudover smeltes Global Sourcing sektionerne på de tre førende messer nu sammen til ét, internationalt mødested, og sidst etableres en ny, regional Design & Lifestyle-messe i Frankfurt i anden halvdel af året.

”Den globale forbrugsvareindustri er i oprør. Der sættes spørgsmålstegn ved grundlæggende parametre. Nye former for detailhandel og distribution, digitalisering i alle dens facetter på point-of-sale, stigende onlinesalgsandele kombineret med en faldende kundetilgang på ellers attraktive detailhandels hotspots ses, og forbrugeren søger bæredygtige alternativer. Forsyningskæderne er pressede, der ses materielle flaskehalse, og pandemisk påvirket forretningsadfærd er blot nogle af de forskellige, men afgørende drivkræfter, der holder den globale branchen på tæerne, og præsenterer nye udfordringer hver eneste dag. Derudover har Covid-19-pandemien, som nu har hærget verden over i mere end to år, bidraget til en acceleration af de globale strukturelle ændringer. Det ledsages af en stadig hurtigere ændring i holdningerne til livet, livsstilen og forbrugernes adfærd”, fastslår Detlef Braun.

”Med de udfordringer i tankerne, vil vi redefinere markedspladsen og skabe synergier ved at etablere innovative formater og skabe internationale vækstmuligheder”.

"Home of Consumer Goods” vil fremadrettet kunne tilbyde et unikt og bredt udvalg af produkter og løsninger med store synergieffekter for udstillere såvel som besøgende.

Detlef Braun

One-stop-shopping

"Home of Consumer Goods" er det nye one-stop-shopping sted for den globale forbrugsvarebranche. Men kombinationen af Ambiente, Christmasworld og Creativeworld får indkøberne mulighed for at få overblikket, bruge tiden effektivt og se de hotteste trends og de globale metatrends.

Philipp Ferger, der er Vice President Consumer Goods Fairs fortalte, at produktmikset på messen i fremtiden vil blive suppleret af yderligere produktgrupper, så også HoReCa, Contract Business og Concept Decoration bliver en del af messen. Dermed lægges der også op til en ny halstruktur, og Philip Ferger fortæller, at den fremadrettet bliver mere temaorienteret. Det betyder, at udstillere kan blive flyttet til nye områder, hvor synergien vil være større. Præcist hvordan den nye halstruktur bliver, løftede man dog ikke sløret for.

Dog ligger det fast, at de seks Meta-områder bliver: Sustainability, Lifestyle, New Work, Design, Digital Expansion of Trade og Future Retail. 

”Før vi melder ændringerne ud offentligt, vil vi kontakte vores udstillere for at informere dem”, lyder det. 

Ambiente Working er en ny sektion på messen, og den er opbygget med udgangspunkt i Paperworld, der nu ikke længere eksisterer i Frankfurt.

Kombinationen af hjem og kontor, lifestyle og workstyle vil definere, hvordan vi lever og arbejder i fremtiden. Covid-19 pandemien har manifesteret sig som en katalysator for denne nye udvikling ikke mindst, når det gælder living and working”, sagde Philip Ferger. ”Og som innovative produkter når markedet hurtigere og forbrugernes adfærd ændrer sig, skal markedet også forny sig. Messe Frankfurt bruger det som en mulighed for åbne helt nye og unikke perspektiver og dermed et nyt potentiale for udstillere og besøgende”.

Digitale platforme

Messe Frankfurt har allerede etableret en mulighed for detailhandlere og udstillere til at mødes online året rundt via Nextrade og Conzoom Solutions, som er en informations- og inspirationsplatform for den globale forbrugervareindustri. 

"To år uden messer i Frankfurt udgør betydelige og i nogle tilfælde eksistenstruende udfordringer for detailhandlere over hele verden," forklarede Braun. "Live bestilling, inspiration og netværksformater mangler. Med vores digitale tilbud yder vi målrettet support til vores partnere inden for industrien og detailhandlen i denne ustabile situation. Men når alt kommer til alt, er der ikke noget, der kan erstatte det fysiske møde”.

Mere information kan fås på www.consumergoods-frankfurt.com

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

09:00

Sted

Vardevej 1, 7400 Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023