Swipp satser udelukkende på butikker
Betalingstjenesten Swipp erkender nu, at de ikke kan hamle op med Mobilepays tag i forbrugerne og satser derfor udelukkende på de erhvervsdrivende.
Mobilbetalingstjenesten Swipp sætter gang i en ny strategi, som betyder, at tjenesten udelukkende rettes mod butikker. Det sker, fordi Swipp har erkendt, at de som betalingstjeneste forbrugerne imellem ikke kan hamle op med Danske Banks Mobilepay, skriver detailfolk.dk.
Swipp vil nu være en nem og billig løsning til butikkerne:
Læs også: Swipp hæver sin beløbsgrænse
Vi anerkender, at Danske Bank med Mobilepay har sat sig på betalinger mellem private, og at de har åbnet danskernes øjne for at bruge mobilen til at betale med. Men vi har klare signaler fra butikkerne om, at man rigtigt gerne vil have en billigere løsning, hvor butikkerne ikke skal betale gebyrer til virksomheder ejet af for eksempel amerikanske kapitalfonde, men hvor pengene enten går til den lokale bank eller bliver hos indehaveren, siger Martin F. Andersen, som er administrerende direktør hos Swipp.
Forbrugerne skal betale med mobilen
Ifølge Swipp handler det nu om at overbevise forbrugerne om, at de skal betale med mobilen, når de handler i butikker. Og Swipp har allerede løsningen:
Mens mobilbetaling indtil nu har krævet særligt udstyr, der skal integreres i det eksisterende kassesystem, har vi allerede løsningen, der gør det muligt for kunden at betale ved at føre sin mobiltelefon hen til den eksisterende kortterminal. Det er lettere og billigere for butikkerne at introducere, så nu skal vi bare have flere danskere til at prøve det, fortæller Martin F. Andersen.
Læs også: Butikker får nemmere vej til mobilbetaling
På et halvt år har 8.000 butikker tegnet erhvervsaftaler med Swipp, som for nyligt hævede beløbsgrænsen til 50.000 kroner.