Royal Copenhagen udpeger Jasper Toron Nielsen som ny Kreativ Direktør
Fra luksusmodebranchen til designbranchen.
Royal Copenhagen har 1. september fået ny kreativ direktør. Den nye mand på posten er Jasper Toron Nielsen, der efter to årtier i luksusmodebranchen i udlandet vender tilbage til Danmark,hvor han får ansvaret for Royal Copenhagens kreative vision og retning.
Jasper Toron Nielsen tiltrådte sin stilling hos Royal Copenhagen den
1. september 2023. Med omfattende erfaringfra modebranchen har Jasper Toron Nielsen haft flere ledende designroller inden for herremode
hos anerkendte internationale luksusmærker som Burberry, Givenchy,
Brioni og Tom Ford. De seneste to år har Jasper arbejdetsom freelance designer med base i London.
“Vi er megetbegejstrede for at byde Jasper velkommen til at lede Royal Copenhagenskreative retning. Royal Copenhagen, der blev grundlagt i 1775, er kendt for sit tidløse design og enestående kvalitet, skabt med de højeste standarder og respekt for
håndværkog historie. Jasperskreative vision og ekspertise vil uden tvivl føre Royal Copenhagen ind i et nyt og spændende kapitel, der leder frem mod virksomhedens 250-års jubilæum i 2025 og derudover,” udtaler Jacob Siboni, VP for Royal Copenhagen.
I fodsporene af tidligere kreative ledere vil Jasper Toron Nielsen forme den kunstneriske retning for Royal Copenhagen og bygge
videre på den unikke designarv, der er udviklet gennem århundreder.
"Jeg er beæret og stolt over at blive en del af Royal Copenhagen som Kreativ Direktør og taknemmelig for at få muligheden for at arbejde med de enormt talentfulde teams. Brandets skønhed, håndværk og udvikling er uden sidestykke, og jeg ser frem til at fordybe mig i dets rige arv og kulturelle betydning," siger Jasper Toron Nielsen og fortsætter:
"Jeg glæder mig over at vende tilbage til Danmark og begynde en ny rejse med et elsket brand som Royal Copenhagen. Efter at have arbejdet de sidste 20 år for flere europæiske luksusmodehuse håber jeg, at min erfaring vil bringe et internationalt perspektiv og en ny tilgang til brandets fremtidige kreative udtryk og fortællinger."
-PF