Passion og fortsat fremgang på Formland
Formland var fire dage med fokus på kærlighed til design og interiør.13.344 indkøbere, stylister og pressefolk var en del af Formland-festen, der klart var den største i mange år.
Omdrejningspunktet på Formland Autumn 2016 var kærlighed, og det var præcist, hvad der var at spore hos både besøgende og udstillere i forbindelse med den 65. udgave af Formland. 444 udstillere delte ud af passion og kærlighed til deres produkter, mens tre trendzoner hyldede kærligheden til blomster, chokolade, gæster, fester og de kommende trends. I alt 13.344 besøgende oplevede den gode stemning på tætteste hold, og dermed kan Formland tegne sig for en fremgang i besøgstallet på seks procent sammenlignet med sidste år.
Et kig ned gennem hallerne afslørede da også både den gode stemning, brede smil og fyldte ordrebøger:
Det har været en fantastisk oplevelse. Vi har solgt godt, fået en masse spændende aftaler og fået gode kontakter på det tyske marked, sagde Nicolai Adamsen, partner i møbelvirksomheden Manipine, som udstillede på Formland for første gang.
Generelt var udstillere såvel som indkøbere tilfredse, og frem for alt var man tilfredse med, det det nu ser ud som om, der er faldet ro over messesituationen i Danmark, så man i stedet kan koncentrere sig om at sælge og købe varer.
Kommet for at blive
Én af de virksomheder, der også er glade for en veloverstået messe, er Broste Copenhagen. Interiørvirksomheden er for alvor tilbage efter nogle års pause, og de fortryder ikke valget:
Formland er et yderst professionelt setup. Der bliver gjort meget for at tiltrække både kunder og udstillere ved eksempelvis at lave kreative og inspirerende trendzoner, som alle kan få noget ud af, sagde Paul Christian Knudsen, salgsdirektør for Broste Copenhagen og fortsatte:
Vi er meget glade for at være tilbage på Formland. Det giver os mulighed for at hilse på både nye og gamle kunder, så vi er kommet for at blive.
Inspirationsdage på Formland
Formland er en fagmesse fyldt med handel og networking, men der var også besøgende, der valgte at bruge messen på flere måder. Inspiration havde i forbindelse med Formland valgt at invitere 240 medarbejdere til "Inspirationsdage" og holdt blandt andet Open by Night på messen.
Formland har skabt rammerne for, at vi har kunnet briefe alle vores medarbejdere på den kommende julehandel, og det er vi meget glade for, sagde Anne Friis, indkøbsdirektør for Inspiration.
Konkurrence fyldt med passion
Under Formland har 24 førende butikker og kæder dystet om at dekorere det smukkeste julevindue med Stelton Christmas Collection. Resultatet blev 24 kreative vinduer, der signalerede passion og kærlighed til det visuelle udtryk.
Besøgende og en jury stod for at udvælge en vinder, og søndag kunne Inspiration i Varde så løbe med sejren og et gavekort på 10.000 kroner til Stelton Christmas-produkter samt 10.000 kroner til en festlig aften for butikkens ansatte.
Kærlighed over hele linjen
Det er ikke kun hos udstillerne, at man mærker begejstringen og kærligheden til branchen. Hos MCH's ledelse er der også stor taknemlighed over en velafviklet messe:
Vi glæder os over den opbakning og tillid, som udstillerne på Formland igen har vist os. Der har været en utrolig god stemning og energi over hele linjen, sagde Georg Sørensen, administrerende direktør i MCH A/S, og fortsatte:
Både udstillere, indlægsholdere og gæster viser en kærlighed og en passion, der giver grobund for fortsat udvikling af Formland, som branchens professionelle mødested og markedsplads.