Nu kan eleverne lære mere om SoMe og Kundedialog
Aarhus Business College i Odder er klar med et kursus for butikkens elever omkring SoMe og kundedialog
Det er vigtigt, at de unge i branchen i dag kender til SoMe og kundedialog. De unge har allerede en stor digital forståelse, og den skal man som butiksindehaver bruge optimalt. Får de unge det sidste skub, kan de påtage sig et større ansvar indenfor det felt i det daglige i butikken. Derfor har Aarhus Business College sammensat et 5 dages kursus for detailhandlens elever om netop det emne.
I introduktionen til kurset lyder det: ”Bruger din virksomhed de sociale medier kommercielt? Måske kender du allerede Facebook, Instagram, Tik Tok, YouTube og Pinterest. Men kender du forskellen på dem? Og hvordan kan disse indgå som en del af virksomhedens markedsføring?”.
Faget SoMe og Kundedialog udbydes som en erhvervsrettet påbygning og er et supplement til det traditionelle uddannelsesforløb, for formået er, at eleverne skal lære at kende fordele og ulemper ved de forskellige sociale medier herunder Facebook, Instagram, Snapchat, Tik Tok, YouTube og Pinterest, og de skal lære at forstå, hvordan en virksomhed kan anvende de sociale medier i deres markedsføring samt ikke mindst skal de have en indføring i de nyeste trends inden for sociale medier. Kurset løber ad stablen fra 16.-20. september (uge 38) 2024 på Aarhus Business College, Odder. Der er tilmelding senest den 29. august 2024 til: tilmelding@aabc.dk. Tilmelding kræver arbejdsgivergodkendelse, og der er refusion via AUB som ved øvrige skoleophold.