Massiv vækst i et intenst marked for online-betalingsløsninger

Et strategisk gearskifte har på bare seks måneder øget antal butikker med over 1.000, og målet er 5.000 nye butikker i løbet af det kommende år for OnPay.

Der udspiller sig lige nu en intens kamp på det danske og globale marked for online-betalingsløsninger. Foto: team.blue

Der udspiller sig lige nu en intens kamp på det danske og globale marked for online-betalingsløsninger – de såkaldte betalingsgateways, hvor etablerede internationale aktører spiller med musklerne for at tiltrække nye kunder.

Flere danske spillere har også fået et solidt fodfæste i branchen. En af dem er OnPay, der lige nu oplever en kraftig vækst. Nye tal fra selskabet viser, at porteføljen over aktive butikker det seneste halve år er steget med over 1.000. Ifølge OnPay er væksten resultat af ny go-to-market-strategi, der så dagens lys sidste år.

Erik Bruun, E-commerce Sales Director hos OnPay.. Foto: team.blue

”Tilbage i 2023 besluttede vi at lave et strategisk gearskifte i forhold til, hvordan vi går til markedet. Oprindeligt har vi udelukkende brugt OnPay til vores egne webshops, men grundet markedsforholdene og en stor efterspørgsel besluttede vi også at tilbyde det til en lang række andre shops, herunder WooCommerce og Magento samt til åbne API'er. Det har virkelig givet os vind i sejlene”, siger Erik Bruun, der er E-commerce Sales Director hos OnPay.

14 sekunders svartid

OnPay tilbyder som betalingsløsning flere funktioner, der ifølge Erik Bruun giver afgørende konkurrencefordele i forhold til markedets andre aktører.

”Vi mærker tydeligt, at mange tilvælger os, da vores betalingsløsning er fuldt integreret med populære funktioner som Apple Pay, Google Pay, PayPal og Viabill. Samtidig appellerer det bredt, at vi opererer med frit indløservalg. Kunderne har derfor mulighed for at vælge frit mellem indløserne, og det kan være en stor økonomisk fordel for en webshop, hvor man kan kombinere flere forskellige indløsningsaftaler”, siger Erik Bruun og fortsætter: ”I vores branche giver det ydermere en fordel, at vores prisstruktur er meget let gennemskuelig. Samtidig går vi meget op i at være ultrahurtige på vores support. Vi kører med en svartid på telefonen, der i gennemsnit ligger på 14 sekunder”.

Femdobling i sigte

Det strategiske fokus og den opnåede vækst betyder, at OnPay har sat et ambitiøst mål for de kommende 12 måneder. Især forventes der meget af det nye henvisningsprogram. 

”Vi forventer at få 5.000 nye butikker på OnPay over det næste år. Det skal ske ved at bygge videre på det momentum, vi oplever lige nu. Væksten skal konkret bæres af flere elementer herunder onboarding af flere partnere, Dandomain-henvisningspartnere samt en styrket markedsføringsindsats. Derfor har vi indført et fordelsprogram, hvor vi tilbyder 20 procent i passiv provision til henvisningspartnere som f.eks. webbureauer”.

OnPay kom til verden tilbage i 2016 og har frem til nu kørt som et sub-produkt til Dandomain, der organisatorisk hører under it-virksomheden team.blue.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023