Masser af potentiale på det svenske marked
F&H Group Scandinavia har etableret et nyt showroom i Stockholm. Dermed åbnes muligheder for events, kundebesøg og produktdemonstrationer, og landechef Fredrik Berg er glad. ”Vi har forsøgt at skabe et miljø, der er levende, og som kan give inspiration til vores partnere, og det fungerer”, siger han, og fortæller samtidig, at han ser positivt på fremtiden på det svenske marked.
F&H ser et stort potentiale for vækst på det svenske marked. Det underbygges med investeringer i både lokaler og organisation i Sverige.
Det nye showroom liger på Kungsholmen i det centrale Stockholm og her har man samlet et areal på mere end 800 m².
”I showroomet har vi mulighed for at vise de fleste af de mærker, virksomheden har i sin portefølje, under ét tag”, fortæller Fredrik Berg, der er landechef i F&H Group of Scandinavia AB.
Han fortæller videre, at man etablerede det nye svenske showroom i slutningen af sommeren 2022.
”Vi havde tidligere to showrooms i Stockholm med forskellige dele af produktporteføljen i hvert showroom, men det var ikke ideelt. I vores nye showroom har vi bl.a. bygget et stort køkken, der giver os mulighed for at demonstrere vores produkter, optage demofilm og ikke mindst tilberede mad i forbindelse med events. Vi har også, direkte ved siden af showroomet, etableret et moderne kontor, der rummer plads til medarbejdere i Sverige, lyder det fra Fredrik Berg.
Men det nye showroom, der kun ligger otte minutters gang fra Arlands Express og hovedbanegården, er det blevet meget lettere for F&H’s partnere rundt om i landet såvel som fra Stockholm at nå showroomet.
”Selve showroomet er designet til, at vi kan holde større events, produktoptagelser og ikke mindst produktpræsentationer for samarbejdspartnere”, fastslår Fredrik Berg, der også fortæller, at man er meget tilfredse med indretningen af showroomet, som er udviklet i samarbejde med arkitektfirmaet Studio Stockholm og F&H’s eget designteam.
”Layout og design har vist sig at fungere godt i praksis, nu hvor vi har haft tid til at gennemføre produktpræsentationer og in-sales til partnere, men også på filmoptagelser sammen med Tareq Taylor og presseevents for en ny linje i vores Gense-brand med mere end 40 gæster. Og da vi har et relativt stort område at præsentere vores produkter på og ikke mindst generøst lys, kommer produkterne fra de godt 40 mærker, vi har præsenteret, til deres ret. Vi har forsøgt at skabe et miljø, der er levende, og som kan give inspiration til vores partnere, og vi viser, hvordan vores produkter kan eksponeres og demonstreres på deres salgssteder”.
F&H på det svenske marked
F&H Group har været repræsenteret på det svenske marked on and off siden 90'erne, men da man for godt 20 år siden købte et svensk selskab, tog man skridtet fuldt ud. Det lagde grunden til F&H Groups svenske datterselskab, og siden da er porteføljen af brands vokset konstant. ”Ii dag sælger vi omkring 45 af virksomhedens mere end 60 forskellige brands på det svenske marked”, fortæller Fredrik Berg.
Hvordan går det på det svenske marked og hvad forventer I fremadrettet?
”I øjeblikket ser vi, at det svenske marked oplever et noget mere moderat forbrug i visse af de produktkategorier, vi opererer i. Heldigvis har vi en stor produktportefølje at arbejde med og partnere i mange forskellige salgskanaler. Det betyder, at vi i et mere udfordrende forretningsklima kan kompensere for tilbagegangen på nogle mærker med vækst for andre”.
Generelt er Fredrik Berg positiv over for det svenske marked, og han ser et stort potentiale for fortsat vækst i samarbejde med virksomhedens svenske partnere.
”Med den brede produktportefølje, vi repræsenterer, ser vi, at vi kan tilbyde en stor del af de produkter og produktkategorier, som vores partnere efterspørger. Vi kan således fortsat være en relevant partner for eksisterende og nye kunder til fælles vækst i Sverige”, slutter Fredrik Berg.