Ikea Danmark fylder 50 år
Det fejres med lanceringen af et nyt digitalt boligunivers, der hylder og fremviser danskernes bolig anno 2019.
IKEA hylder hverdagslivet, og har i Danmark gjort det i 50 år, siden den 13. marts 1969, hvor det første varehus åbnede herhjemme.
Fødselsdagen markeres derfor med lanceringen af et nyt digitalt boligunivers med fotos, videoer og fortællinger fra ægte danske hjem. Platformen har fået navnet IKEA Home View og er IKEAs hyldest til det autentiske, smukke, virkelige, rodede, uperfekt perfekte liv i Danmark anno 2019.
”Lige siden starten i Danmark har vi været stærkt inspireret og drevet af IKEAs klare vision: At skabe en bedre hverdag for de mange mennesker. Vi er nået langt med vores vision, men vi når jo aldrig helt i mål, for vi skal jo også kunne gøre en forskel for nye generationer. Derfor kigger vi hele tiden på, hvad vi kan gøre for at skabe inspiration og være relevante for endnu flere af de mange mennesker”, siger Lena Gaarde, Country Marketing & Communication Manager IKEA Denmark i en pressemeddelelse.