Fra wellness to wellbeing
Anette Eckmann står bag The Mind Body Soul Retreat på Forland, hvor der er fokus på det spirituelle og på, at man har det godt med sig selv.
”Det er utroligt vigtigt, at vi har det godt med os selv. Det gælder dem, der ejer butikkerne og dem, der står bag disken. De skal signalere til kunderne, at de har lyst til at være i branchen. For de butikker, der tiltrækker kunder i dag, er dem, der har en god kundeservice, og det er butiksindehaveren nødt til at formidle til sine medarbejdere. For mere end nogensinde handler det om god kemi”. Det siger Anette Eckmann fra Eckmann Studio, der denne gang står bag en række sessioner, der skal give de besøgende på Formland velvære. Her vil bl.a. være en feng shui-session, hvor man kan lære at skabe god energi i butikken og understøtte den forandring og den udvikling, man har ønsker. Der vil være clairvoyance og en kakaoceremoni, og man kan tilmelde sig sessionerne helt gratis.
Ifølge Anette Eckmann ser flere og flere nu også i retning af det spirituelle og alternative. ”Og det kan butikkerne kuratere efter. Find produkter, der tapper ind i den trend; chokolade med alle de gode egenskaber, lækkert sengetøj, der giver en god søvn med videre”.
Hun mener, at i en turbulent tid, med krise, krig og kaos, handler det ikke længere kun om at opnå fysisk sundhed, men også om mental og følelsesmæssig trivsel. Wellbeing er det nye kodeord, der sikrer, at vi som mennesker føler os motiverede og tilfredse i vores liv og i vores hverdag.
The Mind Body Soul Retreat er et sted, hvor man kan lære mere om tidens nye strømninger. ”Jeg skaber et afslappet frirum hvor man kan reflektere over, hvad det vil sige at være et mentalt sundt menneske i dag. Og ikke mindst, lade op til at møde dine omsorgskrævende kunder med forståelse, positiv og ægte interesse”, siger Anette, der videre mener, at tiden kalder på følelser, og at man som butiksindehaver skal mærke sine kunders aktuelle problemer og behov. ”Kom kunderne i møde med empati og omsorg. På den måde skaber du en følelse af tilhørsforhold og dermed en motivation til at handle og støtte op omkring din forretning”, fastslår hun, for dem største og mest effektive salgsfaktor, er opmærksomhed og relationer. Kunderne ønsker at købe af personer og brands, som giver dem opmærksomhed og som de føler en form for samhørighed med.
”For at få succes skal du i langt højere grad end tidligere, lære at tage udgangspunktet i modtageren og dennes interesser, livssituation og velbefindende/wellbeing”, mener Anette Eckmann, der også selv holder foredrag på området.