Formland Speak Up
Formland Speak Up er messens foredragsscene, hvor spændende foredragsholdere giver input til trend, forretningsdrift og meget mere.
Speak Up er Formland’s foredragsscene, hvor forskellige eksperter inden for bl.a. trendforskning, digitalisering og bæredygtighed deler ud af deres viden igennem alle dagene på messen. Fællesnævneren for alle foredragene er, at du skal gå derfra med ny relevant viden, ideer og input til at booste din forretning.
Find Speak Up i hal L.
Blandt foredragsholderne og emnerne er:
Retail and fun. Stefan Nilsson, trendforsker og foredragsholder. I hårde tider præget af recession, inflation, krig og generelle udfordringer har vi brug for detailoplevelser, der bringer smil frem. I stedet for at fokusere på AI vil vi udforske detailtendenser for 2024, der gør shopping sjovere. Overvej hvordan Louis Vuitton samarbejder med Lego for at tilføje et legende twist til håndtasker. Eller tag begrebet 'wackaging' - sjov emballage designet til glæde. Lad os gøre shopping sjovt igen.
Sådan bruger du smartest AI -værktøjer i marketingafdelingen. Her fortæller Anita Dalsgaard, specialist og rådgiver i digital strategi og markedsføring om de uendelige muligheder, der er med AI. Hør, hvordan man kan tage den enkleste vej til at få gavn af de fremragende AI-værktøjer, der kan klare de mindre spændende marketingopgaver, så man selv kan koncentrere sig om dem, man er mest motiveret for at løse. Oplægget handler om AI-værktøjer, der kan hjælpe dig med indhold til e-mail, website og sociale medier, samt hvad der fremover bliver den vigtigste tendens på sociale medier.
Hospitality and sustainability. Stefan Nilsson slår fast, at alle taler om bæredygtighed. I denne præsentation udforsker han de nyeste og mest spændende innovationer. Forestil dig et køkkenbord lavet af de østersskaller, du nød i sidste uge. Eller tænk på, hvordan modebrandet Loewe inviterer dig til at lege med mad.
Stærke brands i et ekstremt omskifteligt marked. Christie Nielsen, research manager / head of consumer insights, Brandhouse fortæller om brancher og markeder, der er under forandring. Kategorier og indtjeningskilder, der indtil nu har skabt sikker indtjening, forsvinder og erstattes af nye. Kundernes verden ændrer sig med nye medier, nye måder at handle på og nye produkter. Alt dette skaber en ny adfærd, nye holdninger og nye behov, som gør nogle virksomheder irrelevante og åbner for nye forretningsmodeller og koncepter.
Longevity lifestyles. Mads Arlien-Søborg, trendforsker og foredragsholder fortæller om begrebet longevity, der kommer fra den moderne lægevidenskab og handler om, hvordan vi kan leve længere og bedre. Ikke underligt at det er noget, der i den grad appellerer til mennesker – ja, faktisk så meget, at det på kort tid er blevet et globalt sundhedsfænomen. Set fra et livsstilsperspektiv er longevity voldsomt interessant, da det bygger ovenpå en allerede eksisterende sundhedsbølge, der handler om kost, motion og sind. Men longevity kan også læses ind i en bredere tendens i tiden, som handler om ’lang levetid’ og det at tænke over, hvordan vi forlænger tings levetid både som forbruger og producent.
Køb rigtigt ind til sæsonen spring/summer 24. Her fortæller Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej gruppen om kommercielle trends og farver til. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Blomster- & plantetrends 2024. Mette Lykkegaard From giver et overblik over de fire største trends i 2024 inden for blomster, planter, krukker, vaser, dekorationer, buketter mv. samt et sneak peek på julens trendtema.
Nøgletrends og forbrugeradfærd. Her giver Louise Byg Kongsholm, pej gruppen en essentiel indsigt i fremtidens forbrug.