EuroCIS 2024 lukkede med succes
Det dominerende tema var helt klart AI løsninger på en række områder
EuroCIS har netop lukket dørene succesfuldt. Over 13.500 besøgende fra 95 lande og mere end 475 udstillere fra 41 lande kom til Düsseldorf Exhibition Centre for at opdage og diskutere de nyeste innovationer og teknologiske tendenser inden for detailhandel - hvilket sikrede, at de to fuldt bookede haller var pakket.
På besøgssiden er detailsektoren stadig den stærkeste og er repræsenteret i alle segmenter. "Det høje besøgstal fra alle kontinenter viser, at de emner, der præsenteres på messen, er mere aktuelle og relevante end nogensinde, og at det brede sortiment, der vises på EuroCIS, tilbyder teknologiske løsninger på alle detailudfordringer", opsummerer Erhard Wienkamp, administrerende direktør i Messe Düsseldorf. Næsten halvdelen af de besøgende kommer til messen med investeringsplaner. Udstillerne bekræfter store og internationale kunders besøg på deres stande samt fremragende besøgskvalitet.
"Messens succes understreger den enorme strategiske betydning af teknologisk innovation for detailsektorens fremtidige levedygtighed, som stadig er i en transformationsfase," siger Michael Gerling, administrerende direktør for EHI Retail Institute.
"Det dominerende tema hos EuroCIS er helt klart AI-applikationer til en lang række områder. Øget effektivitet og kundefokus er kernen i mange løsninger – hvilket f.eks. afspejles i det store antal løsninger til hurtigere checkout, ikke mindst takket være en bred vifte af smarte shopping- og betalingsløsninger. Grundlaget for alt det er procesautomatisering samt højtydende it-infrastruktur og cloud-teknologier".
Blandt de mange løsninger, der blev vist, var delvist og fuldt autonome butikker, automatisk varegenkendelse ved kasser og vægte, servicerobotter, energibesparende ESL'er (elektroniske hyldeforkanter), smarte indkøbsvogne, interaktive kiosker og butiksvinduer, detailmediesystemer og alsidige betalingsløsninger gik alle meget godt.