Butiksindretning
Branchenyt

Kop & Kande genåbner på Strøget i Aarhus
Det er en ombygget, udvidet og renoveret Kop & Kande butik, der er genåbnet på Søndergade 6B i torsdags den 8. oktober. Butikken har været lukket siden juni og har i den periode gennemgået en total forvandling.
Branchenyt

Den fysiske butik er kommet for at blive! - Men i en ny og opdateret version
Efter mange års fokus på online handel, cross- og omnichannel markedsføring er der stadig tydelige tendenser, der taler for den fysiske butiks overlevelse. Butikken skal ses som et sted, hvor man primært med iscenesættelser, aktivering af sanserne og med udgangspunkt i kundens behov kan skabe positive købsoplevelser, der inspirerer, beriger og begejstrer. Designbase har talt med arkitekt og industriel designer Anne Bak Weibel, der arbejder hos ShopConcept, om hvad der rør sig inden for butiksindretning og hvilke tendenser, butikkerne kan tage til sig i arbejdet med at skabe unikke oplevelser, der giver flere og gladere kunder.
Branchenyt

5 hurtige til Steen Nielsen, Dangent
Dangent har designet butiksinventar i mere end 25 år og har derfor rigtig god erfaring med, hvad der skal til, når man skal indrette en butik samt hvilke trends, der lige nu er fremme, og hvordan disse bliver tolket i butiksdesignet.
Branchenyt

Guide til effektivt butiksdesign
Hvis man har valgt detailhandel som sin levevej, er her nogle enkle guidelines, der kan tages i betragtning, når indretningen af butikken skal planlægges. Bag retningslinjerne står den velrenommerede detailhandelsekspert Martin M. Pegler, der har arbejdet med detailhandel i en menneskealder.
Branchenyt

Brug musikken effektivt i butikken
Musik kan skabe salg. Det kan få kunderne til at gå langsommere igennem butikken, og er man opmærksom på musikstil, volumen og tempo, så kan musikken spille en aktiv rolle i dagligdagen. Og musikken kan være med til at differentiere din butik fra konkurrenternes. Det mener Simon Kirk Nissen fra MindMovingMusic.
Branchenyt

Sådan skabes værdi i fremtidens detailbutik
Oplevelser er kodeordet, hvis der skal skabes værdi i fremtidens detailbutik. Det mener adm. direktør i Stelton, Michael Ring. Han mener, forbrugerne er blevet rabatresistente. I stedet skal hylderne fyldes med nye, originale produkter, der er med til at skabe dynamik, og så advarer han imod kategoriopdeling i butikken. Det bliver for kedeligt, og det går ud over omsætningen, siger han.