Butiksindretning
15.02.2022Designbase.dk
Fra produktorienterede butikker til involverende oplevelsesuniverser
Der sker meget med butiksindretningen i disse år. Vi bevæger os fra væk det helt enkle, stramme og minimalistiske, hvor produkterne er i centrum, mod det mere hjemlige, personlige og oplevelsesbetonede. Det handler om en iscenesættelse af produkterne i butikken og om at skabe oplevelser, hvor kunderne involveres i brandet, fortæller Retail Designer Christina Bruun Poulsen fra Ambiente, der arbejder med at indrette butikker og skabe totaloplevelser.
22.06.2021Designbase.dk
Christmasworld, Paperworld og Creativeworld ser ind i fremtiden
Messerne Christmasworld, Paperworld og Creativeworld vil igen tilbyde en fysisk messeoplevelse fra den 28./29. januar til den 1. februar 2022. Yderligere digitale formater vil sikre en international rækkevidde, nye kontakter og netværksmuligheder i løbet af dette år.
15.06.2018Designbase.dk
Guide til effektivt butiksdesign
Hvis man har valgt detailhandel som sin levevej, er her nogle enkle guidelines, der kan tages i betragtning, når indretningen af butikken skal planlægges. Bag retningslinjerne står den velrenommerede detailhandelsekspert Martin M. Pegler, der har arbejdet med detailhandel i en menneskealder.
08.01.2018Designbase.dk
Den fysiske butik er kommet for at blive! - Men i en ny og opdateret version
Efter mange års fokus på online handel, cross- og omnichannel markedsføring er der stadig tydelige tendenser, der taler for den fysiske butiks overlevelse. Butikken skal ses som et sted, hvor man primært med iscenesættelser, aktivering af sanserne og med udgangspunkt i kundens behov kan skabe positive købsoplevelser, der inspirerer, beriger og begejstrer. Designbase har talt med arkitekt og industriel designer Anne Bak Weibel, der arbejder hos ShopConcept, om hvad der rør sig inden for butiksindretning og hvilke tendenser, butikkerne kan tage til sig i arbejdet med at skabe unikke oplevelser, der giver flere og gladere kunder.
29.12.2017Designbase.dk
Brug musikken effektivt i butikken
Musik kan skabe salg. Det kan få kunderne til at gå langsommere igennem butikken, og er man opmærksom på musikstil, volumen og tempo, så kan musikken spille en aktiv rolle i dagligdagen. Og musikken kan være med til at differentiere din butik fra konkurrenternes. Det mener Simon Kirk Nissen fra MindMovingMusic.
11.12.2017Designbase.dk
Sådan skabes værdi i fremtidens detailbutik
Oplevelser er kodeordet, hvis der skal skabes værdi i fremtidens detailbutik. Det mener adm. direktør i Stelton, Michael Ring. Han mener, forbrugerne er blevet rabatresistente. I stedet skal hylderne fyldes med nye, originale produkter, der er med til at skabe dynamik, og så advarer han imod kategoriopdeling i butikken. Det bliver for kedeligt, og det går ud over omsætningen, siger han.
Hold dig opdateret med designbase.dk
Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.