Christmasworld, Paperworld og Creativeworld ser ind i fremtiden
Messerne Christmasworld, Paperworld og Creativeworld vil igen tilbyde en fysisk messeoplevelse fra den 28./29. januar til den 1. februar 2022. Yderligere digitale formater vil sikre en international rækkevidde, nye kontakter og netværksmuligheder i løbet af dette år.
“Messer har altid været et vigtigt instrument i at genoplive økonomien efter en krise. Det skal Christmasworld, Paperworld og Creativeworld også bidrage til”, siger Julia Uherek, vicepræsident ved consumer goods fair hos Messe Frankfurt.
De tre messer bliver stadig udviklet med pandemiens konsekvenser in mente, hvor særligt de digitale koncepter er i centrum.
“Kombinationen af den fysiske messe med de personlige udvekslinger og oplevelsen af produkterne via et digitalt koncept, giver både udstillere og besøgende vidtrækkende muligheder. For eksempel kan workshops og seminarer opleves online efter de har fundet sted, og udstillere kan både præsentere deres produkter analogt og digitalt”, fortsætter Julia Uherek.
Væk gaden til live
Verden og detaillandskabet har utvivlsomt ændret sig drastisk siden coronakrisens start. Hvordan denne ændring udfolder sig, hvilke muligheder den rummer, og hvad fremtiden kan bringe af løsninger til forbrugersektoren, vil messetrioen forsøge at finde svar på til næste år.
Derudover skal messerne demonstrere, hvordan detailhandlerne kan få forbrugerne tilbage i gaderne gennem kreativ vinduespræsentation og moderne butiksindretning.
“Det emotionelle aspekt i vores produkter kræver simpelthen personlig interaktion mellem forbruger og forhandler. Vi tror fortsat på, at detail har en længere varig eksistensberettigelse. En ny salgsmetode, hvor alle sanser kommer i spil, stiger i popularitet og vigtighed i detailhandlen, og gør kun shoppeoplevelsen mere spændende forbrugeren”, slår Nicola Hoffmann, international salgschef hos designvirksomheden Räder, fast.
- HCL