Brancheprofilen: Det nye Illums Bolighus i Aarhus skal være verdenskendt
Illums Bolighus i Aarhus åbnede i slutningen af oktober, og den første tid har været både lærerig, travl og fyldt med gode oplevelser. Designbase har talt med souschef Majken Vigh-Larsen.
Om Majken Vigh-Larsen
Stilling: Souschef for Illums Bolighus i Aarhus
Uddannelse: Uddannet fra Handelshøjskolen i Aarhus
Tidligere jobs: Indkøbs- og salgsansvarlig hos Daells Bolighus, indkøbschef hos Broste Copenhagen, selvstændig
Hvad går dit job hos Illums Bolighus ud på?
Som souschef er jeg ansvarlig for drift og personale. Jeg fungerer som både mentor og sparringspartner for personalet, og jeg fokuserer meget på at få den rette Illums Bolighus-DNA synliggjort via vores dygtige personale. Hos Illums Bolighus vægter vi kompetent personale højt personale, der kan dele deres viden med kunderne, så de altid går ud af Illums Bolighus med mere end deres indkøb, men med hele oplevelsen af god service. Yderligere arbejder jeg med optimering af vores salgsareal i samarbejde med afdelingslederen, så de rette brand-sammensætninger og -placeringer optimerer vores omsætning.
Hvad er det bedste ved dit job?
Det bedste ved jobbet er at have en hverdag med de smukkeste omgivelser, de lækreste produkter, de mest fantastiske og powerfulde kollegaer samt en hverdag, der er dynamisk og udfordrende. Jeg elsker detail og pulsen i Aarhus Centrum. Ligeledes er det en stor udfordring og et stort ansvar at være mentor for det bedste team af medarbejdere og sammen med dem skabe den fantastiske ånd, der skal til for at gøre det bedste indenfor detailhandel.
Hvordan kan du bruge erfaringer fra tidligere jobs?
Jeg har jo min base på plads fra Handelshøjskolen i Aarhus. Denne kan jeg kombinere med mine tidligere ansættelser hos Daells Varehus København, hvor jeg var indkøbs- og salgsansvarlig på Boligtekstil og isenkram, mine seks fantastiske år som indkøbschef i Broste Design og dernæst min tid som selvstændig detaillist i 13 år med egne butikker. Det har givet mig et erfaringsgrundlag, som giver mig en forståelse for leverandøren i engrosleddet, for det at drive detail og for hele den økonomiske sammenhæng.
Hvordan er den første måned forløbet?
Det har været en meget travl og spændende måned. Vi er ydmyge over alle de kunder, der kommer ind til os fra Lille Torv før var det destinationsshopping, når de kom forbi, men nu er det impuls og konstant flow. Vi har haft en masse spændende events for vores No1 kundeklub, og de er forløbet fantastisk. Vores smukke hus bliver mere og mere færdigt, og vi lærer hver dag. Personalet er helt fantastisk, og der er en dejlig ånd og power herinde.
Hvad er ambitionerne for bolighuset?
Når vi rammer januar, skal vi virkelig dyrke tal og lære af de to første måneder i centrum. Vi skal tage de beslutninger, der skal til, for at optimere på salgsarealet og skabe den stærkeste leverandørportefølje. Vi vil have endnu flere produkter, vi er alene om at have, og flere limited produkter ligeledes. Vi skal lave en masse spændende events i det kommende år og tænke stort både hvad angår produktudvalg, events og det at skabe det smukkeste, mest innovative og spændende Bolighus. Vi går da klart efter at blive et af de bolighuse, der tales om worldwide.