5 hurtige til Sara Paltschik

KitchenAid har for femte gang valgt en ”Årets Farve”. Denne gang er det Hibiscus, inspireret af hibiscusblomsten, der med sin smukke lyserøde farvenuance skal skabe nyt liv i de nordiske køkkener. Hvorfor og hvordan der arbejdes med det, har vi spurgt KitchenAids nordiske chef, Sara Paltschik om.

Foto: KitchenAid.

At valget om Årets Farve er faldet på Hibiscus-blomsten er bestemt ingen tilfældighed. Den panglyserøde farve er nemlig både et hit blandt flora, fauna og mennesker, ifølge KitchenAid’s nordiske chef, Sara Paltschik.

Hvorfor valgte i Hibiscus?

”Når en Hibiscus-blomst blomstrer, tiltrækker den et rigt dyreliv, hvor både kolibrier, sommerfugle og insekter drages af blomstens rige nektarbeholdning og farve. Interessen for blomstens udseende og dens egenskaber forener naturen på fineste vis.  Det er lige netop dét, vi vil med KitchenAid’s maskiner. Vi ønsker at samle mad- og bageentusiaster omkring deres største interesse: nemlig at lave mad med produkter, der bidrager med skønhed og funktionalitet på samme tid”.

Hvorfor vælger I en Årets farve?

Årets farve er KitchenAid’s eget bud på og bidrag til det globale designårs vigtigste tendenser. Derfor afspejler farven trends i samfundet, som KitchenAid har lyst til at manifestere i en farve, der skaber helt nyt liv på forhandlernes hylder og forbrugernes køkkenborde.  

Kan du forklare konceptet ”Årets farve”?

Konceptet ’Årets Farve’ fra KitchenAid har de seneste fem år skabt ny inspiration hos alle, der ynder at anvende køkkenmaskiner til at gøre deres madlavning nemmere og sjovere. Hvert år udvælges farven nøje efter globale tendenser, og ’Årets Farve’ er derfor et produkt af den populær- og madkultur, der verserer det pågældende år.

Hvad er der med det lyserøde?

”Siden 2017 har vi fulgt udviklingen af den lyserøde farvenuance. Vi startede med at overveje den sarte lyserøde farve, som herskede i 90’erne og start 00’erne, men blev så småt draget mod en mere mørk lyserød farve, der resulterede i Hibiscus. Dens modighed og positive energi skaber noget utroligt spændende”.

De to produkter, der lanceres i årets farve, skal hver især gøre madlavningen både sjovere og nemmere. Artisan røremaskinen tilbyder en stor palette af anvendelsesmuligheder for både bagning og madlavning, særligt ledsaget af de mange forskellige tilbehør, mens K400 blenderen har ydeevnen til at håndtere selv de mest udfordrende blenderopskrifter for bløde og velsmagende madteksturer. Både Artisan røremaskinen og K400 blenderen er nu tilgængelige i farven Hibiscus på  www.kitchenaid.dk.

Er farven valgt ud fra tidens trendbillede?: 
Ja, det er hele konceptet med Årets Farve, og vi håber, at folk kan genkende den vilde hibiscus-farve fra andre facetter af samfundet.

Om selv om Sara Paltschik ikke vil gå ind i de specifikke salgstal, slutter hun af med at slå fast, at ”Årets farve” historiskset altid bliver modtaget rigtig godt af både forhandlere og forbrugere.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

20.12.2024Designbase.dk

Julemærkehjemmene modtager over en million kroner fra Salling Group

19.12.2024Designbase.dk

Små erhvervsdrivende får nu lettere ved at oprette bankkonto

19.12.2024Designbase.dk

Ny guide giver SMV’er værktøjer til at navigere i EU’s krav til cybersikkerhed

16.12.2024Designbase.dk

Danskerne købte for rekordmange penge i julen 2023

12.12.2024Designbase.dk

Svanemærket tildeler Svanemærket 2023 til Høie

12.12.2024Designbase.dk

Få styr på medarbejdernes overskydende ferie

11.12.2024Designbase.dk

De potentielle cybersikkerhedstrusler i 2025

10.12.2024Designbase.dk

Dansk konkursstatistik november 2024: Historisk nedgang, men udfordringer består

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023