5 hurtige til Sara Paltschik
KitchenAid har for femte gang valgt en ”Årets Farve”. Denne gang er det Hibiscus, inspireret af hibiscusblomsten, der med sin smukke lyserøde farvenuance skal skabe nyt liv i de nordiske køkkener. Hvorfor og hvordan der arbejdes med det, har vi spurgt KitchenAids nordiske chef, Sara Paltschik om.
At valget om Årets Farve er faldet på Hibiscus-blomsten er bestemt ingen tilfældighed. Den panglyserøde farve er nemlig både et hit blandt flora, fauna og mennesker, ifølge KitchenAid’s nordiske chef, Sara Paltschik.
Hvorfor valgte i Hibiscus?
”Når en Hibiscus-blomst blomstrer, tiltrækker den et rigt dyreliv, hvor både kolibrier, sommerfugle og insekter drages af blomstens rige nektarbeholdning og farve. Interessen for blomstens udseende og dens egenskaber forener naturen på fineste vis. Det er lige netop dét, vi vil med KitchenAid’s maskiner. Vi ønsker at samle mad- og bageentusiaster omkring deres største interesse: nemlig at lave mad med produkter, der bidrager med skønhed og funktionalitet på samme tid”.
Hvorfor vælger I en Årets farve?
Årets farve er KitchenAid’s eget bud på og bidrag til det globale designårs vigtigste tendenser. Derfor afspejler farven trends i samfundet, som KitchenAid har lyst til at manifestere i en farve, der skaber helt nyt liv på forhandlernes hylder og forbrugernes køkkenborde.
Kan du forklare konceptet ”Årets farve”?
Konceptet ’Årets Farve’ fra KitchenAid har de seneste fem år skabt ny inspiration hos alle, der ynder at anvende køkkenmaskiner til at gøre deres madlavning nemmere og sjovere. Hvert år udvælges farven nøje efter globale tendenser, og ’Årets Farve’ er derfor et produkt af den populær- og madkultur, der verserer det pågældende år.
Hvad er der med det lyserøde?
”Siden 2017 har vi fulgt udviklingen af den lyserøde farvenuance. Vi startede med at overveje den sarte lyserøde farve, som herskede i 90’erne og start 00’erne, men blev så småt draget mod en mere mørk lyserød farve, der resulterede i Hibiscus. Dens modighed og positive energi skaber noget utroligt spændende”.
De to produkter, der lanceres i årets farve, skal hver især gøre madlavningen både sjovere og nemmere. Artisan røremaskinen tilbyder en stor palette af anvendelsesmuligheder for både bagning og madlavning, særligt ledsaget af de mange forskellige tilbehør, mens K400 blenderen har ydeevnen til at håndtere selv de mest udfordrende blenderopskrifter for bløde og velsmagende madteksturer. Både Artisan røremaskinen og K400 blenderen er nu tilgængelige i farven Hibiscus på www.kitchenaid.dk.
Er farven valgt ud fra tidens trendbillede?:
Ja, det er hele konceptet med Årets Farve, og vi håber, at folk kan genkende den vilde hibiscus-farve fra andre facetter af samfundet.
Om selv om Sara Paltschik ikke vil gå ind i de specifikke salgstal, slutter hun af med at slå fast, at ”Årets farve” historiskset altid bliver modtaget rigtig godt af både forhandlere og forbrugere.