5 hurtige til Sara Paltschik

KitchenAid har for femte gang valgt en ”Årets Farve”. Denne gang er det Hibiscus, inspireret af hibiscusblomsten, der med sin smukke lyserøde farvenuance skal skabe nyt liv i de nordiske køkkener. Hvorfor og hvordan der arbejdes med det, har vi spurgt KitchenAids nordiske chef, Sara Paltschik om.

Foto: KitchenAid.

At valget om Årets Farve er faldet på Hibiscus-blomsten er bestemt ingen tilfældighed. Den panglyserøde farve er nemlig både et hit blandt flora, fauna og mennesker, ifølge KitchenAid’s nordiske chef, Sara Paltschik.

Hvorfor valgte i Hibiscus?

”Når en Hibiscus-blomst blomstrer, tiltrækker den et rigt dyreliv, hvor både kolibrier, sommerfugle og insekter drages af blomstens rige nektarbeholdning og farve. Interessen for blomstens udseende og dens egenskaber forener naturen på fineste vis.  Det er lige netop dét, vi vil med KitchenAid’s maskiner. Vi ønsker at samle mad- og bageentusiaster omkring deres største interesse: nemlig at lave mad med produkter, der bidrager med skønhed og funktionalitet på samme tid”.

Hvorfor vælger I en Årets farve?

Årets farve er KitchenAid’s eget bud på og bidrag til det globale designårs vigtigste tendenser. Derfor afspejler farven trends i samfundet, som KitchenAid har lyst til at manifestere i en farve, der skaber helt nyt liv på forhandlernes hylder og forbrugernes køkkenborde.  

Kan du forklare konceptet ”Årets farve”?

Konceptet ’Årets Farve’ fra KitchenAid har de seneste fem år skabt ny inspiration hos alle, der ynder at anvende køkkenmaskiner til at gøre deres madlavning nemmere og sjovere. Hvert år udvælges farven nøje efter globale tendenser, og ’Årets Farve’ er derfor et produkt af den populær- og madkultur, der verserer det pågældende år.

Hvad er der med det lyserøde?

”Siden 2017 har vi fulgt udviklingen af den lyserøde farvenuance. Vi startede med at overveje den sarte lyserøde farve, som herskede i 90’erne og start 00’erne, men blev så småt draget mod en mere mørk lyserød farve, der resulterede i Hibiscus. Dens modighed og positive energi skaber noget utroligt spændende”.

De to produkter, der lanceres i årets farve, skal hver især gøre madlavningen både sjovere og nemmere. Artisan røremaskinen tilbyder en stor palette af anvendelsesmuligheder for både bagning og madlavning, særligt ledsaget af de mange forskellige tilbehør, mens K400 blenderen har ydeevnen til at håndtere selv de mest udfordrende blenderopskrifter for bløde og velsmagende madteksturer. Både Artisan røremaskinen og K400 blenderen er nu tilgængelige i farven Hibiscus på  www.kitchenaid.dk.

Er farven valgt ud fra tidens trendbillede?: 
Ja, det er hele konceptet med Årets Farve, og vi håber, at folk kan genkende den vilde hibiscus-farve fra andre facetter af samfundet.

Om selv om Sara Paltschik ikke vil gå ind i de specifikke salgstal, slutter hun af med at slå fast, at ”Årets farve” historiskset altid bliver modtaget rigtig godt af både forhandlere og forbrugere.

Formex

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Xilium

Sponseret

Producentansvar for emballage: Xilium gør processen simpel

15.01.2025Designbase.dk

Alt for få SMV’er har en plan

14.01.2025Designbase.dk

Flere unge kan nu få deres første arbejde

13.01.2025Designbase.dk

Ny lov muliggør equity crowdfunding

09.01.2025Designbase.dk

Så mange danske virksomheder gik konkurs i 2024

08.01.2025Designbase.dk

Antallet af butikstyverier stiger

07.01.2025Designbase.dk

Positiv ledelsesadfærd kan mindske risikoen for depression og angst

06.01.2025Designbase.dk

Danskerne bekymrer sig for miljø og klima, når de handler på Temu

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023