Zone Denmark sender sanserne på rejse

Badeværelset er blevet det nye sted for selvforkælelse. Det er her, man kan nyde roen; et ‘private space’, hvor sanserne sendes på skønne rejser godt hjulpet på vej af duftene og stemningen. Zone Botanical Scent er en ny produktserie, der kan skabe mersalg i butikkerne og supplere badserierne og opvaskesæt.

Foto: Zone Botanical Scent..

Wellness er vigtigere end nogensinde. Kost, motion og oplevelser, og der er ingen tvivl om, at forbrugerne ønsker at skabe spa-oplevelser i deres eget hjem. Derfor er netop badeværelset og det tilbehør, der kan skabe stemningen, en kategori, som design- og interiørbranchen skal satse på i tiden frem.

Zone Denmark er i forvejen stærk på badeværelses-serier som blandt andet INU, og Zone Botanical Scents-serien, der er skabt i samarbejde med kokken og duftdesigneren Adam Aamann, ligger fint i tråd med det. Ifølge Michael Bruun, der er design- og brandmanager hos Zone Denmark, har forbrugerne taget tendensen til sig, og han mener klart, at produkterne giver mulighed for kreativ eksponering og mersalg for de forhandlere, der satser på produkterne.

Zone Botanical Scents findes allerede på hylderne i blandt andet kædebutikker, livsstilsbutikker og stormagasiner.

Zone Botanical Scent går sine egne veje. I duft og i emballage. Foto: Zone Botanical Scent..

Hverdagsluksus
Der er ingen tvivl om, at dufte skaber stemning, og det var også Michael Bruuns udgangspunkt, da han tog kontakt til kokken Adam Aamann, der netop havde åbnet sin Aamanns 1921 på Niels Hemmingsens Gade i København.

”Jeg havde hørt, at Adam havde skabt sin egen sæbe til restauranten med duftkompositioner med samme høje krav til råvarer og aroma, som når han udvikler gastronomi – og ikke mindst hørte jeg, at folk kom ud fra toilettet duftende til hænderne og at de ligefrem stjal sæben i ny og næ”, fortæller Michael med et smil.

De to indgik et samarbejde, og Zone Botanical Scents blev skabt. At udviklingen skete under corona var imidlertid en udfordring. ”Det er alt andet lige vanskeligt at udvikle en duftserie over Teams”, siger Michael, der klædt i fuld beskyttelsesdragt som eneste mand kunne besøge fabrikken.

Den første kollektion fra Zone Botanical Scents består af tre flydende håndsæber, der alle indeholder plejende økologisk aloe vera. Sammen med duftene Misty Mint, Lush Lemon og Ginger Gain. Serien omfatter også en håndsprit og gel, der indeholder æterisk olie udvundet af citrus og mynte, som er naturligt antiseptisk – og mandelolie og glycerin, som skal pleje og blødgøre huden.

”Zone Denmark er inde i badeværelset, men vi er også i køkkenet med opvaskesæt; karklud og sæbedispenser, så derfor var det også ganske naturligt for os at gennemføre den oplevelse med et velduftende opvaskemiddel”, fortæller Michael, der ser både håndsæben og opvaskemidlet som gode mersalgsprodukter i butikkerne side om side med opvaskesæt og badeværelsestilbehør.

Det velduftende opvaskemiddel fra Zone Botanical Scents indeholder rene, naturlige ingredienser, der er milde mod hænderne og appelsinolie, som effektivt og naturligt opløser fedt, og som Michael pragmatisk nok siger det: ”Det bliver vel aldrig sjovt at vaske op, men det kan blive helt meditativt, og duften understreger den oplevelse”.

Flere produkter i fase 2 og 3
Michael fortæller, at man er i fuld gang med fase 2 og 3, der blandt andet omfatter plejeprodukter til hænder og fødder med udgangspunkt i design og med dufte, der passer ind med de eksisterende dufte. ”Men vi skal ikke være en hudplejeproducent”, slår Michael fast. ”Vi går ind der, hvor vi i forvejen er rent distributionsmæssigt med en ny produktgruppe, der kan supplere de eksisterende badserier og opvaskesæt i butikkerne”.

Og han fortæller også, at man fra 1. januar lancerer produkterne på det internationale marked, og det forventer han sig meget af.

”Produkterne er allerede blevet taget rigtig godt imod af forbrugerne, og jeg er ikke i tvivl om, at det også vil ske internationalt”, siger han.

Foto: Zone Botanical Scent. .

Diskret og stilrent udtryk
På emballagesiden er det helt enkelt og ”nøgent”. ”Vi er gået imod apotekertrenden med de brune flasker, og i stedet gået vores egen vej, med et visuelt udtryk, der lader duften spille hovedrollen, mens emballagen træder i baggrunden”, forklarer Michael.

Zone Denmark har udviklet sin eget pumpe, der er brandets diskrete designstreg på dispenseren, som i øvrigt matcher ind alle steder i alle stemninger og stilarter. Plastflaskerne indgår også i en bæredygtig genbrugsordning, lyder det fra Michael, der slutteligt lover, at man vil fortsætte med at udvikle serien med nye kategorier, som man byder ind med til forhandlerne i forskellige designsammenhænge.

Relateret indhold

19.04.2024Designbase.dk

Virksomheder står alene med udfordrede lærlinge

19.04.2024Designbase.dk

Gratis klimarapportering er nu standard for store events i Bella Center

16.04.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Den populære og unikke Ania vase

15.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Smukke lanterner med karakter fra Villa Collection Denmark

15.04.2024Designbase.dk

Keramisk popkultur

11.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Indret med naturlig charme og godt håndværk

10.04.2024F&H Group A/S

Sponseret

Alt til forårsfrokosten fra Södahl

10.04.2024Designbase.dk

Fire makrotrends for de kommende år

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle

Copyright 2023