WMF indtager Norden

Historien om Groupe SEB går mere end 150 år tilbage, men fra begyndelsen har der været fokus på funktionelt køkkenudstyr. I dag har koncernen opnået stærke positioner i hele verden gennem et bredt, varieret produktsortiment og en ekstraordinær brandportefølje med eksempelvis Tefal, Krups, OBH Nordica og senest WMF. Her er tale om en verdensomspændende business med mere end 33.000 medarbejdere på tværs af 150 lande fra hele verden. Vi har taget en snak med Guillaume Lasnier, der er Groupe SEB’s Country Manager i Danmark og Erik Halse, Premium Business Director og ansvarlig for WMF i Norden.

Kan I fortælle lidt om jeres nye struktur i Groupe SEB?
Strukturen i Groupe SEB er udbygget i forlængelse af, at WMF nu er integreret i vor forretning, hvor vi har et team af key account managers, der varetager kædekontakten samt et team af kørende distriktschefer, som plejer kontakten til butikkerne. Herudover har vi en lokal kundeservice- og marketingfunktion, mens logistik og finans er samlet for hele Norden.

Fordelen ved mange produkter og mærker er, at vi kan tilbyde vore kunder en bred portefølje.

Hvordan har man styr på så bredt et produktsortiment, som Groupe SEB dækker over?
Groupe SEB har rigtig nok en stor portefølje af mærker, men mange af dem er lokale for at kunne optimere tilstedeværelsen på det lokale marked med produkter og mærker, der passer bedst netop dér. I Danmark og Norden har vi fokus på vore internationale mærker Tefal, Krups og WMF, og supplerer så med det lokale mærke OBH Nordica, hvor vi også lokalt er en del af udviklingen af OBH Nordica produkterne for at kunne tilpasse os bedst muligt til det lokale marked.

Hvilke fordele giver det jer, at arbejde med så mange produkter på tværs af brands?

Fordelen ved mange produkter og mærker er, at vi kan tilbyde vore kunder en bred portefølje, der dækker langt de fleste kategorier af produkter inden for vore områder med køkkengrej, køkkenudstyr, el-apparater og lign. Det betyder også, at vi er i stand til at dække alle prispunkter og har produkter til enhver pengepung og smag.

Er der nogen ulemper?
Ulempen ved den store portefølje er, at det hurtig bliver komplekst, men det opvejes helt klart af fordelene.

Hvilke fordele giver det jeres kunder, at I repræsenterer så bredt et produktsortiment og brandportefølje?
Som udgangspunkt sikrer vor internationale base og størrelse, at vi hele tiden kan lancere nye og innovative produkter på markedet, og dermed også bidrage til at drive de forskellige produktkategorier og samtidig sikre, at de fortsat efterspørges af forbrugerne på linje med en lang række nyheder, der gør branchen og forretningsområdet interessant.
Fordelen for vore kunder er endvidere, at vi kan tilbyde hele paletten af produkter i langt de fleste kategorier og under forskellige mærker, således at vi kan tilbyde markedet den nødvendige differentiering samt har produkter til alle kundetyper.

Hvad betyder det, at I har fået et brand som WMF med i porteføljen?
WMF er nyt i porteføljen fra i år, og skal videreudvikles som et Premium mærke, der således giver Groupe SEB adgang til et mere Premium-orienteret segment, som udgør 20-25% af prisstigen. Fordelen er så endvidere, at vi nu kan tilbyde forhandlerne mærker, produkter og sortimenter, der dækker hele spektret af produkter til enhver kundetype.

Er der noget særligt, de danske forhandlere skal vide omkring WMF?
Vigtigst at vide om WMF er, at WMF er et meget stærkt mærke på hjemmemarkedet i Tyskland, og at Groupe SEB har købt det for at videreudvikle det og gøre det endnu stærkere i Danmark samt at fastholde positionen som et Premium-mærke, der forhandles i de specialiserede isenkramkæder og stormagasiner.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.11.2024F&H Group A/S

Sponseret

Termokande-nyhed fra Zone taler ind i tidsånden

14.11.2024Witt

Sponseret

Revolutioner din juiceoplevelse – Mød Witt by Kuvings AUTO10

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Stilfuld og effektiv affaldssortering

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Køkkenklassikere nu i genanvendte materialer

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Hvad kræver det at blive Verdens bedste kok?

11.11.2024EVA SOLO

Sponseret

Eva Solo: Sådan måler vi klimaftrykket fra design til bortskaffelse

24.10.2024F&H Group A/S

Sponseret

Nyhed i SINGLES-serien: FSC-certificeret skærebræt med unik detalje

24.10.2024F&H Group A/S

Sponseret

Håndlavet stentøj fra Villa Collection Denmark

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

TRADE POINT A/S
Messe
“Together 2025”: A new exclusive collaboration replacing IMM Cologne in January

Danish design takes center stage this January as 10 leading Danish design companies join forces to host a new exclusive in-house fair from January 13–17, 2025. The event, titled “Together 2025” replaces the traditional IMM Cologne week with a coordinated showcase of Danish innovation, style, and craftsmanship.

Dato

13.01.2025

Tid

10:00

Sted

Denmark

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Formex
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023