Vi skal være skarpe og gøre os umage
Man opbygger ikke en international designdestination på to sæsoner, men vi er godt på vej, lyder det fra Kristian W. Andersen, Fashion and Design Director for northmodern, der løber af stablen 18.-20. januar. Og han ser positivt på fremtiden.
Vi skal gøre os umage. Northmodern har pladsen til at være samlingspunkt for interiør- og møbelbranchen og nu skal vi skabe et miljø, som brandene kan se sig selv i, og et indhold der er interessant. Vi arbejder nu med en rigtig god strategi, der omfatter såvel interiør som high-end møbler, og vi har en vision, som, jeg er sikker på, kan indfries over de kommende år. Sådan lyder det fra Kristian W. Andersen, Fashion & Design Director.
Han ser potentialet i, at Bella Center er et stort hus med en velvilje til at udvikle, og med en messe, der rummer en række brands, der ligeledes gerne vil udvikle.
Vi skal være skarpe i konceptet, og vi skal have fat i såvel designbutikker som møbelbutikker og som noget nyt også i kontrakt markedet, det vil sige arkitekter, indretningsarkitekter med videre, fastslår Kristan W. Andersen, der ikke mener, man kan trække de udenlandske besøgende til en livsstilsmesse uden at have møblerne med.
Lige nu er det et kludetæppe, der skal gå op, og klart; man bygger ikke en international møbeldestination op på en eller to sæsoner. Men om 3 år 5-6 sæsoner, så tror jeg på, vi kan være et stærkt alternativ til Milano.
Han fornemmer, at den måde, vi lever på i Danmark, er inspirerende for omverdenen, og derfor er en designmesse placeret i en by, der er verdensberømt for netop design et must, mener han.
Vi skal have inddraget byen, designskolerne og institutionerne, og det arbejde har vi påbegyndt nu, så vi skabe en international livsstils- og designmesse i København.
Mindre areal
Når northmodern denne gang løber af stablen, er der skåret ned på arealet, og Kristian W. Andersen forventer omkring 200+ udstillere.
Vi har ikke en ambition om at være den største, men om at være den bedste designmesse, så når det gælder kvalitet og indhold, er vi meget ambitiøse, og så skal vi naturligvis på den lange bane være større.
I stedet for at satse på størrelse er målet lige nu at bygge en smukkere messe op, hvor de enkelte brands fremstår i flottere og mere markante rammer, lyder det, og Kristian W. Andersen tilføjer, at man skal nå derhen, hvor man får skabt en platform, som primært de europæiske indkøbere ganske enkelt er nødt til at besøge.
På den kortere bane vil der allerede fra denne gang være tungere konferencer om bl.a. retail, butiksindretning med videre i samarbejde med Design Denmark.
Konferenceprogrammet er bygget op over grundelementerne: Nye talenter, virksomhedspræsentationer og detailhandel, ligesom der tages emner op som design versus forretningspolitik med videre, fortæller Marketing Manager Michala Krabbe Remmer.
Herudover lanceres en ny hjemmeside med et inspirerende visuelt miljø og fra midten af 2015 tilføres en tungere arkitektdel.
Northmodern har ydermere indledt et samarbejde med Paustian, der bl.a. skal danne rammen om et social speeddating event mellem indkøbere og leverandører, ligesom man har et samarbejde med Normann Copenhagen, hvor der også er arrangeret cocktailparty og VIP middag.
På længere sigt er det planen, at northmodern ikke blot skal vore en messe to gange om året, men at vi skal være en brandingpartner i et ongoing samarbejde året rundt, forklarer Kristian W. Andersen.
Visitor Relations Team
For at sikre at indkøberne kommer, og at de får den bedst mulige behandling, har man etableret et Visitor Relations Team på northmodern.
Planen er, at det nye team skal skabe den bedst mulige business platform for gæster, presse og udstillere, lyder det fra Kristine Lauritsen, Visitor Relations Manager på northmodern.
Således har man inviteret godt 2000 indkøbere, og hertil kommer at man sponserer godt 100 VIP indkøbere, der får hotel og fly betalt af northmodern.
Northmodern
Northmodern, forår 2015:
18.-20. januar.
Alle dage fra kl. 9.30 - 18.00
Vi kan hjælpe dem med at organisere deres besøg, og vi kan hjælpe dem med at finde frem til de relevante udstillere, lyder det.
For udstillerne betyder det, at kundeservice er i højsædet, og således sikres, at alle udstillere får de rigtige forretningsmuligheder, når de er repræsenteret på northmodern.