Vi griber altid tingene an fra en skæv vinkel

Hos Penny Lane i Aalborg serveres frokost på farveglade tallerkener, der sælges i butikken, og caféens kunder sidder blandt delikatesser, brugskunst og design. Atmosfæren er hyggelig og afslappet, og succesen er stor.

Fra Penny Lane i Aalborg..

Kunderne sidder midt i butikken og nyder en frokost eller en kop kaffe med hjemmebag, og på hylderne står brugskunst og gaver samt delikatesser, som Lisa Søgaard har udvalgt, og som ikke fås overalt. Stemningen i Penny Lane i Aalborg er hyggelig og afslappet, og det er netop den atmosfære, Lisa Søgaard søgte at skabe, da hun for godt seks år siden overtog butikken og caféen.

”Det er meget vigtigt for mig, at kunderne, hvad enten de køber en gave, delikatesser eller en frokost, får en oplevelse. Butik, bageri, café og nu også vores nye créperie hænger sammen, og kunderne kan bevæge sig rundt imellem afdelingerne”, forklarer Lisa Søgaard, der er uddannet kok.

Hun og hendes mand, der ligeledes er kok, driver desuden en anden lignende café og butik, Abbey Road, og en kombineret restaurant og microbryggeri, Søgaards Bryghus.

I Penny Lane er alt til salg, som Lisa Søgaard siger med et smil. Det fine porcelæn fra Pip Studio, der serveres mad på i caféen, findes således også til salg på hylderne i butikken. Og ud over de delikatesser, kaffe og te samt brugskunst og gaver, der står på hylderne, laver hun sin egen pesto og marmelade, der også sælges i butikken.

Det er vigtigt for Lisa, at de ting, hun sælger i butikken, er ting, man ikke lige finder i den nærmeste kædebutik, og hun tager gerne rundt på messerne i Europa for at finde de specielle ting.

”Jeg besøger messerne i Danmark og i udlandet, og så henter jeg inspiration i de byer, jeg besøger; Frankfurt, Stockholm eller Paris. For der er rigtig meget at hente ved at kigge på butikker”, fortæller hun.

Konceptet er udviklet
Da Lisa overtog Penny Lane var det en kombineret vin- og delikatessebutik. ”Den var superlækker, men der var ikke kunder nok til den, så jeg udviklede den til det, den er i dag”.

Og kunderne er superglade for butikken, og de er rigtig glade for den hyggelige, afslappede atmosfære, der er.

I Penny Lane er der plads til 80 besøgende ved bordene, der står i selve caféen og i det, som Lisa kalder Privaten på 1. sal, hvor besøgende kan hygge sig i bløde sofaer og lænestole.

”Så selv om der er plads til mange mennesker og mange ting, er der mange afdelinger og kringelkroge, så det virker ikke så stort”.

Créperiet er som nævnt det, der senest er kommet til.

”Egentlig var planen, at vi skulle lave italiensk is, men da vi havde været på et 14 dages kursus i det, var jeg blevet klogere. Det skulle vi ikke i gang med. I stedet tog vi på en studietur til Bretagne, smagte på crépes og kiggede os omkring, hvorefter min mand tog et fem dages intensivt kursus i at lave crépes. Og det har været en stor succes”, fortæller Lisa.

Generelt holder hun af at gribe tingene an fra en skæv vinkel. ”Og det er ofte det, kunderne godt kan lide. Vi forsøger at være anderledes og at have de ting og den mad, der ikke fås så mange andre steder. Og så er målet at skabe en butik og en café, som jeg selv synes, det er sjovt at besøge”.

Relateret indhold

25.04.2024Designbase.dk

Messe Frankfurt tilbyder gratis onlineevents for alle

24.04.2024Designbase.dk

Salone del Mobile.Milano 2024 slår sidste års besøgstal

24.04.2024Designbase.dk

Farvetrends i 2025 handler om harmoni

23.04.2024Lübech Living ApS

Sponseret

Opdag fordelene ved firkantede potter

23.04.2024Designbase.dk

Imerco har momentum og skaber vækst

23.04.2024Designbase.dk

Ni designvirksomheder kæmper om den norske branches vigtigste priser

22.04.2024Designbase.dk

Nordstil siger et bæredygtigt tak til regionen

22.04.2024Designbase.dk

Heimtextil samarbejder med Patricia Urquiola i 2025

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
3daysofdesign
Messe
3daysofdesign

En platform til at fremvise og fejre fantastisk design

Dato

12.06.2024

Sted

Frederiksgade 1, 3rd floor 1265 Copenhagen K

TRENDS UP WEST
Messe
TRENDS UP WEST

THE SHOW WILL GO ON!

Dato

29.06.2024

Sted

AREAL BÖHLER i Düsseldorf

Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023