Trip Trap bliver til Skagerak
Den danske designvirksomhed Trip Trap skal nu hedde SKAGERAK i Danmark, ligesom i resten af verden. Året for virksomhedens 40-års jubilæum bliver således året, hvor de samler alle markeder under et og samme navn. Det skal skabe en større synergi mellem virksomhedens aktiviteter i ind- og udland.
Fra den 1. marts 2016 skal de danske møbel- og designentusiaster vænne sig til at spørge efter Skagerak hos forhandlerne, når Trip Trap udfases på det danske marked. Det har ikke været noget nemt valg for designvirksomheden, der har måttet rette blikket både indad og udad i tiden op til den endelige beslutning. På 40 år har Trip Trap formået at vokse sig til en stor og moderne international aktør, og navnet Skagerak blev introduceret på de udenlandske markeder allerede før årtusindeskiftet. I dag er der en klar følelse af, at betydningen af Skagerak flugter bedre med måden virksomheden ser sig selv på; evigt foranderlige, men med værdierne i behold, og derved altid genkendelige. I et bredere perspektiv har mange forhold ændret sig, siden man introducerede Skagerak på det internationale marked første gang, som gør, at det i dag giver langt bedre mening at samle alle markeder under ét navn.
Danskerne er efterhånden blevet en fast bestanddel af det internationale design community, og mange forbrugere orienterer sig i en digital og global kontekst. Netop derfor giver det ikke længere mening for os at gøre forskel på Danmark og resten af verden, siger adm. direktør, Jesper Panduro, og tilføjer, nøjagtigt som vi mennesker skelner mindre og mindre mellem ude og hjemme, skal vores produkter og kommunikation herom også evne at snakke til mange publikum samtidig hvilket kan være en udfordring med to forskellige navne.
Læs meget mere om det nye Skagerak og om virksomhedens 40 års jubilæum i et stort interview med Jesper Panduro i Designbase nr. 3.