Siden Fritz Hansen lancerede deres subbrand Objects for et år siden er det gået stærkt, og firmaet har måned for måned landet en millionomsætning baseret på salg af mere end 35.000 enheder fra Objects-kollektionen.
Det har bl.a. været med til sikre Fritz Hansen et historisk godt regnskabsår og ambitionen er at nå en omsætning på 750 mio. kr. inden udgangen af 2018. Satsningen med at præsentere billigere designprodukter har altså givet pote for Fritz Hansen.
"Relativt set er det jo lettere at investere i mindre designgenstande i stedet for de dyrere, klassiske møbler, og formålet med Objects var at så mange som muligt kunne få del i Fritz Hansen design-oplevelsen", udtaler direktør for Objects, Christoffer Back til Børsen.
Over de seneste to år er omsætningen i Fritz Hansen blevet løftet mere end 25 pct., og driftsresultatet er steget med knap 119 pct. i samme periode. Al produktion foregår i dag i Polen.
Blandt Objects produkterne findes bl.a. vaser, lysestager og plaider designet af Jaime Hayon samt vase, skål og lysestage designet af Cecilie Manz.
Objects forhandles hos 150 butikker i 20 lande.