Spring Copenhagen investerer i Vild med dans-jubilæum
Trædyrene fra Spring Copenhagen danser med, når 10 danseglade par folder sig ud i Vild med dans’ 20-års jubilæumssæson. Designvirksomheden har for første gang kastet sig ud i et tv-sponsorat for at løfte sin kendskabsgrad.
Et chassé til højre og et chassé til venstre… Trædyrene fra designvirksomheden har snøret danseskoene og har stillet sig i forreste række for tv-sponsoratet af Vild med dans’ 20 års jubilæumssæson. Det er første gang, Spring Copenhagen investerer i et tv-sponsorat, og forventningerne er store.
Sponsoratet er den foreløbige kulmination på en vækstrejse, der startede for otte år siden og som bl.a. har budt på deltagelse og sejr i tv-programmet Vejen til Seier, flere år som Børsen Gazelle og samarbejder med organisationer som Red Barnet og Børns Vilkår.
”Vi er enormt stolte af vores rejse, når vi kigger tilbage på startskuddet i 2015. Vi startede med et enkelt produkt, og nu står vi enormt stærkt i Imerco og Kop & Kande, hvor rigtig mange danskere går hen, når de skal handle gaver og design til deres hjem,” fortæller Peter Sørensen, CEO i Spring Copenhagen.
At det blev Vild med Dans, Spring Copenhagen blev hovedsponsor på, forklarer Peter Sørensen således: ”Vild med dans passer godt til os som brand. For det første er Vild med dans et kendt format, som følges af mange hundrede tusinder af mennesker hvert år. Dernæst matcher formatet med nogle af de målgrupper, vi arbejder med. På den måde ser vi mange synergier i at samarbejde med TV2 og Vild med dans”.
Sponsorat skal styrke brand
Målet er naturligvis at styrke Spring Copenhagens brand awareness.
”Selvom der bliver langet rigtig mange Spring Copenhagen-produkter over disken, er brandet ikke top of mind, når danskerne skal nævne danske designvirksomheder. Det viser en brandanalyse, Spring Copenhagen netop har foretaget.
”Det går rigtig godt med salget ude i butikkerne, og folk elsker vores produkter, når de først får fingrene i dem, men kendskabet til vores brand kunne være bedre. Derfor besluttede vi at investere i tv-sponsoratet, selvom nogle måske mener, at det er meget tidligt at tage det skridt. Men vi kan lide at være modige og tage chancer, så det er det helt rigtige for os,” siger Peter Sørensen, der videre slår fast, at hovedsponsoratet hjælper Spring Copenhagen og vores kunder med at få endnu større fokus på de produkter, man tilbyder og giver brandet en endnu større synlighed i markedet. ”Samtidig er sponsoratet med til at fortælle bredt om det, vi står for: Unikke gavedesign til enhver lejlighed, til fornuftige priser og i god kvalitet”.
Peter Sørensen fortæller, at sponsoratet består af flere elementer: ”Først og fremmest vises vores reklamefilm både op til og i forbindelse med programmet. Det vil sige, at brand og produkter vises i hele perioden på tv. Men der er også andre elementer, som eksempelvis aktivering af brandet og produkter på forskellig vis. Med andre ord vil der være en massiv eksponering på TV”.
Samtidig arbejder man også tæt sammen med mange af sine kunder om aktivering. ”Vi har skabt en unik aktiverings-pakke, der indeholder et særligt POS-kit, der kan benyttes i butikkerne, men har også en mediepakke, som vores kunder kan bruge bredt på egne kanaler, ligesom vi breder en lang række budskaber ud på sociale kanaler og diverse medier, så vi når bredt ud til millioner af forbrugere”.
Sponsoratet er en del af Spring Copenhagens vækststrategi.
”Fremadrettet vil vi fokusere styrke brandet og historiefortællingen bredt som hidtil, både nationalt og internationalt, og forventer en generel vækst de næste år. Samtidigt arbejder vi med en række nye tiltag under vores tagline ”Gifts that last”, som vi forventer meget af de kommende år, og der er ingen tvivl om at både vi og vores kunder går en spændende tid i møde”.