Spam-filtret truer: Skru op for personaliseringen

Og der er hjælp at hente...

Foto: 123RF.com

Den 1. februar trådte Googles nye “sender requirements” krav i kraft. Hvis du ikke opfylder kravene, risikerer du, at dine nyhedsbreve og transaktionelle e-mails ryger i kundernes skraldespand, lyder det fra Dansk Erhverv.

Antallet af spam-mails og phisning-mails er eksploderet og for at bekæmpe mail-snyderiet, indfører Google nye krav til virksomheder, der sender mere end 5.000 e-mails om dagen til Gmail e-mailkonti - og det gælder alle slags e-mails, altså både nyhedsbreve og transaktionelle e-mails som fx ordrebekræftelser. “ 

“Det er med andre ord rigtig mange virksomheder, der om kort tid bliver mødt af de nye krav. Selvom det kan lyde surt med nye krav, så er det faktisk ikke så skidt. For lever man  op til kravene, øger det troværdigheden omkring virksomhedens e-mails, så de ikke fejlagtigt lander i spam-filtret,” siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital handel i Dansk Erhverv.  

Her er de 3 vigtigste ting, der er værd at vide om de nye krav:


1. Du skal benytte DMARC e-mail autorisation.

Det er et ret så teknisk krav, så hvis ikke det er dig, der sidder med det tekniske, er det den system/samarbejdspartner, der hjælper med at sende nyhedsbreve, og dem, der teknisk sidder med jeres webshop-system, du skal prikke på skulderen.  

2. Man skal kunne framelde sig nyhedsbreve (ikke-transaktionelle e-mails) med ét klik.  

Det betyder konkret, at du ikke først må lede læseren hen til en webside, hvis de vil afmelde sig. Hvis du bruger et af de store nyhedsbrevssystemer, så burde der være styr på det, men check for en sikkerheds skyld. 

3.Få styr på relevansen.

I og med eventuelle overtrædelser af de nye krav kommer til at have indflydelse på alle e-mails, I sender, også de transaktionelle, så er det nu ekstra vigtigt, at jeres nyhedsbreve er relevante og i øjenhøjde med jeres modtageres behov og præferencer, så de ikke markerer dem som spam.  

Bemærk, at Yahoo snart følger trop med tilsvarende krav, så hvis I opererer på markeder, hvor de er store, kan I lige så godt komme i gang med arbejdet der.   

Skru op for personaliseringen  
Rasmus Houlind, CXO i Agilic siger i forhold til, hvad de nye krav betyder for netbutikkernes arbejde med nyhedsbreve; 

“De nye krav betyder, at du i dine nyhedsbreve skal være endnu mere relevant og have styr på personaliseringen. Det lyder som en ekstra opgave, men tænk på, at segmentering og personalisering giver bedre reaktioner og flere køb. 

“Hvis du som virksomhed ikke sikrer dig relevansen og i øvrigt ikke gør det let at framelde sig (med ét klik), så stiger risikoen for, at du kommer i unåde, og dine mails aldrig når frem. Ikke engang til dem, som gerne vil have dem.”  

“Det er en god lejlighed til at få tjekket op på, om alt er sat korrekt op.” 
-PF

Relateret indhold

16.07.2024Designbase.dk

FableWood finansierer produktionen gennem crowdfunding

16.07.2024Designbase.dk

Gulvtæppeboom på Heimtextil 2025

10.07.2024Designbase.dk

Hver 3. elev stopper indenfor 5 år

08.07.2024Designbase.dk

Falske kopibutikker skyder op online

08.07.2024Designbase.dk

Sådan bliver virksomhedens glemte IT-produkter et aktiv

05.07.2024Designbase.dk

Nu bliver det lettere at generationsskifte

04.07.2024Designbase.dk

Salling Group samler igen medarbejderne til Danmarks største firmafest

04.07.2024Designbase.dk

Bøde på 200.000 kroner for vildledende prismarkedsføring

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Det bliver alt andet end almindeligt: Nordstil sommerudgaven er klar.

"Fra regionen - til regionen” er temaet for den kommende Nordstil sommerudgave, der finder sted fra 27. til 29. juli 2024. I tæt forbindelse med Hamborg Messe og i bæredygtighedens ånd støtter Nordstil den nordlige region på en række forskellige måder. Forhandlere i Norden kan forvente en bred vifte af mærkevareproducenter, markante nystartede virksomheder, originale producenter og unge designere på deres sædvanlige ikke-standardiserede måde. Inspiration er garanteret!

Dato

27.07.2024

Tid

08:00

Sted

Hamburg

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

27.07.2024

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Lifestyle & Design Cluster
Messe
Circular Furniture Days rykker til Formland

Udstilling viser cirkulære løsninger indenfor møbler og interiør

Dato

17.08.2024

Sted

Messecenter Herning

Formland
Messe
Vi ses til Formland Autumn

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse 17. - 19. august 2024

Dato

17.08.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning

Stockholmsmässan
Messe
Velkommen til Formex

Formex er en messe for dig, der arbejder inden for gave-, boligtekstil- og boligindretningsbranchen eller medierne. Er du køber, dekoratør, designer, stylist eller arkitekt, er du hjertelig velkommen!

Dato

27.08.2024

Tid

09:30

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Oslo Design Fair
Messe
Mødested - design, arkitektur og håndværk

Oslo Design Fair er en effektiv handels- og netværksarena for deltagere fra hele verden.

Dato

28.08.2024

Sted

Messeveien 8, 2004 Lillestrøm

Copyright 2023