Spam-filtret truer: Skru op for personaliseringen

Og der er hjælp at hente...

Foto: 123RF.com

Den 1. februar trådte Googles nye “sender requirements” krav i kraft. Hvis du ikke opfylder kravene, risikerer du, at dine nyhedsbreve og transaktionelle e-mails ryger i kundernes skraldespand, lyder det fra Dansk Erhverv.

Antallet af spam-mails og phisning-mails er eksploderet og for at bekæmpe mail-snyderiet, indfører Google nye krav til virksomheder, der sender mere end 5.000 e-mails om dagen til Gmail e-mailkonti - og det gælder alle slags e-mails, altså både nyhedsbreve og transaktionelle e-mails som fx ordrebekræftelser. “ 

“Det er med andre ord rigtig mange virksomheder, der om kort tid bliver mødt af de nye krav. Selvom det kan lyde surt med nye krav, så er det faktisk ikke så skidt. For lever man  op til kravene, øger det troværdigheden omkring virksomhedens e-mails, så de ikke fejlagtigt lander i spam-filtret,” siger Carsten Rose Lundberg, fagchef for Digital handel i Dansk Erhverv.  

Her er de 3 vigtigste ting, der er værd at vide om de nye krav:


1. Du skal benytte DMARC e-mail autorisation.

Det er et ret så teknisk krav, så hvis ikke det er dig, der sidder med det tekniske, er det den system/samarbejdspartner, der hjælper med at sende nyhedsbreve, og dem, der teknisk sidder med jeres webshop-system, du skal prikke på skulderen.  

2. Man skal kunne framelde sig nyhedsbreve (ikke-transaktionelle e-mails) med ét klik.  

Det betyder konkret, at du ikke først må lede læseren hen til en webside, hvis de vil afmelde sig. Hvis du bruger et af de store nyhedsbrevssystemer, så burde der være styr på det, men check for en sikkerheds skyld. 

3.Få styr på relevansen.

I og med eventuelle overtrædelser af de nye krav kommer til at have indflydelse på alle e-mails, I sender, også de transaktionelle, så er det nu ekstra vigtigt, at jeres nyhedsbreve er relevante og i øjenhøjde med jeres modtageres behov og præferencer, så de ikke markerer dem som spam.  

Bemærk, at Yahoo snart følger trop med tilsvarende krav, så hvis I opererer på markeder, hvor de er store, kan I lige så godt komme i gang med arbejdet der.   

Skru op for personaliseringen  
Rasmus Houlind, CXO i Agilic siger i forhold til, hvad de nye krav betyder for netbutikkernes arbejde med nyhedsbreve; 

“De nye krav betyder, at du i dine nyhedsbreve skal være endnu mere relevant og have styr på personaliseringen. Det lyder som en ekstra opgave, men tænk på, at segmentering og personalisering giver bedre reaktioner og flere køb. 

“Hvis du som virksomhed ikke sikrer dig relevansen og i øvrigt ikke gør det let at framelde sig (med ét klik), så stiger risikoen for, at du kommer i unåde, og dine mails aldrig når frem. Ikke engang til dem, som gerne vil have dem.”  

“Det er en god lejlighed til at få tjekket op på, om alt er sat korrekt op.” 
-PF

EVA SOLO

Sponseret

Lysende kunstværker

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

22.11.2024Designbase.dk

1000 SMV’er får hjælp til hurtig og nødvendig omstilling

21.11.2024Designbase.dk

Optimisme i sigte i en presset designbranche

21.11.2024Designbase.dk

Klimaværktøj til virksomheder forlænges til 2028

20.11.2024Designbase.dk

Nye krav til bogføring bliver en fordel for virksomhederne

20.11.2024Designbase.dk

Nilfisk klar med blandede resultater i Q3

19.11.2024Designbase.dk

Bedre cybersikkerhed for SMV’er med Systemoverblikket

18.11.2024Designbase.dk

Når ulykken er ude til julefrokosten: Er det en arbejdsskade?

18.11.2024Designbase.dk

Erhvervsudvalget vil forbedre vilkår for danske virksomheder

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
IHGF
Messe
IHGF Delhi Fair 2024

Det bedste af Indiens håndværk

Dato

16.10.2024

Tid

09:00

Sted

India Expo Center & Mart, Greater Noida, Delhi-NCR

Dimex
Messe
Nordstil - Bestillinger afgives i nord

Som det nordlige knudepunkt tiltrækker Nordstil hvert år adskillige købere om bord - det er her den nordtyske detailhandel og mange flere bestiller innovative produkter til deres sortiment. Masser af impulser og et udvalg af produkter, der ikke er andre steder i sigte i norden!

Dato

11.01.2025

Tid

10:00

Sted

Hamborg

Dimex
Messe
HEIMTEXTIL 2025: Tæpper og måtter boomer

Efter successen sidste år får produktgruppen tæpper endnu mere fokus med dobbelt så mange udstillere fra tæppebranchen på Heimtextil 2025 fra 14. - 17. januar.

Dato

14.01.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Heimtextil - International messe for bolig- og kontrakttekstiler

Den internationalt unikke platform for bolig- og kontrakttekstiler og tekstildesign. Oplev sæsonens trends, tekstil bæredygtighed, verdens største udvalg af boligtekstiler samt produkt- og informationstilbud til boligindretning, gæstfrihed og megatrend søvn. Globalt kombineret og passioneret præsenteret.

Dato

14.01.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Maison&Objet
Maison&Objet

Oplev det bedste inden for design og interiør på Maison&Objet 2025 i Paris, en førende global begivenhed for professionelle i design- og livsstilsindustrien.

Dato

16.01.2025

Sted

Paris Nord Villepinte Exhibition Centre

Stockholmsmässan
Messe
Formex

Formex – the most important meeting place for Nordic interior design

Dato

17.01.2025

Tid

10:00

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Copyright 2023