Ny uddannelse skal løfte fremtidens butikssalg
Svendborg Dekoratørskole vil uddanne elever i at gøre fysiske butikker mere attraktive.
Fysiske butikker, som ved hjælp af visuelle effekter ønsker at gøre sig mere attraktive over for kunder, kan nu hente hjælp gennem Svendborg Dekoratørskoles nye uddannelse.
Uddannelsen hedder Creative Visual Merchandiser, og den varer et år, skriver Detailfolk på sin hjemmeside. Ifølge Carina Poomkong Egemose, der er teamkoordinator på Svendborg Dekoratørskole, er der i høj grad behov for en uddannelse som denne:
Igennem de sidste 20 år er kreativiteten barberet af enhver vinduesdekoration og in-store-udstilling. Det er blevet så stilistisk, pænt og korrekt, at vi i den grad mangler oplevelsen, hvilket har betydning for en salgssucces.
Flere forskellige kompetencer
Uddannelsen kombinerer det klassiske dekoratørfag med kreative og digitale kompetencer. Eleverne lærer at skabe et helstøbt og ensartet visuelt udtryk på tværs af offline- og online-kanaler, samtidig med at de opbygger en stærk forståelse for innovation, salg og omsætning.
Læs også: Designskolen støttes med millionbeløb
Ifølge Carina Poomkong Egemose er det en efterspurgt kompetence i det moderne, danske erhvervsliv at kunne udtænke ideer og samtidigt gøre dem til virkelighed:
Forbrugerne shopper rundt på en helt anden måde i dag end tidligere, blandt andet grundet den digitale udvikling. Derfor er det vigtigt, at de nye elever får kompetencer til at skabe en rød tråd mellem den fysiske butik, website og sociale medier, forklarer hun til detailfolk.dk.
Uddannelsen starter op til august, og interesserede butikker er velkomne til informationsmøde den 7. april, mens der er åbent hus for kommende elever den 10. april. Man kan læse mere om uddannelsen her.