Maison&Objet i Paris: Design og livsstil på globalt plan

Design-, dekorations- og livsstilsmarkederne samles i Paris under Maison&Objet. Fra de fineste franske kunsthåndværkere til de største internationale brands inden for luksus og design.

Fra Maison&Objet trenden..

2.978 udstillere fra 59 lande og med godt 700 nye navne deltog i Maison&Objet i Paris i januar, og således er messen blandt de førende, når det gælder fremtidens trends.

Ud over de traditionelle spillere på markedet, var messen også gæstet af indretningsarkitekter, designere, stylister og indkøbere fra hotel- og restaurationsbranchen.

Blandt de gode nyheder er, at de franske besøgende er tilbage, således var der 4 procent flere besøgende fra Frankrig denne gang.  Modsat var der otte procent færre internationale indkøbere, hvilket arrangørerne havde forventet efter terrorangrebene i Paris i november. Dog var det samlede fald i antallet af udenlandske indkøbere ikke så stort, som man havde frygtet, takket være øgede besøgstal fra bl.a. Belgien, Holland og Spanien.

På negativ-siden sås et fald på hele 26 procent i antallet af japanske indkøbere.

François Bernard om trenden
Wild var dette års trendtema på Maison&Objet og blandt de designere, der stod bag trenden, var François Bernard.

“Det gælder modsætningerne mellem det bløde og det rå”, siger han om trenden.

Temaet Wild bringer også tankerne hen på vildskaben, på frygten for det ukendte og på grænser, der kan rykkes. Det gælder det sofistikerede ved det naturlige, og det gælder den energi, der ligger i det utæmmede, og som giver grobund for fantasien. ”Wild” trækker os ud af vores ”comfortzone”.

”I designsammenhæng handler ”Wild” om at fange stemningen fra de dybe skove, men det gælder også det urbane vildnis, der findes i byerne samt i de arkitektoniske landskaber”, forklarer François Bernard.

Og han fortæller videre:

”Formerne er rå, og farverne spænder fra de gule og grønne til grøn-blå, khaki, jordagtig brun, rust, antrasit og brændt orange. Texturerne er vigtige. Stribede effekter er vigtige, tapeter vender tilbage og lange frynser af uld og bomuld afløser pelsen”.

Næste Maison&Objet Paris finder sted fra 2.-6. september 2016.

Stockholm Furniture Fair

Sponseret

Stockholm Furniture Fair 2025 fremhæver fremtidens konstruktion og hænderne bag håndværket

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

05.02.2025Designbase.dk

Temu tromler ind på listen over de mest anvendte netbutikker i Danmark

05.02.2025Designbase.dk

Danmark som epicenter for cirkulær produktion

04.02.2025Designbase.dk

SMVdanmark: Ny EU-strategi varsler opgør med bureaukrati

04.02.2025Designbase.dk

Nu skal vi have Svanemærkede events

03.02.2025Designbase.dk

Hårdere straffe til butikstyve fra i morgen

31.01.2025Designbase.dk

Rekordhøje konkurstal i Sverige – men danskerne kan juble

27.01.2025Designbase.dk

Skift de sorte affaldssække ud med klare

27.01.2025Designbase.dk

Er din virksomhed omfattet af de nye regler om producentansvar?

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dimex
Messe
Creativeworld Trends 2025: Gåture fuld af inspiration

Kreativitetens hjerte slår i Frankfurt: Creativeworld er ikke kun verdens førende messe for kreative og gør-det-selv-produkter, men også en platform for fantasifulde og overraskende nye trends. De tre nye trendverdener "LET'S TAKE A WALK... in the city", "LET'S TAKE A WALK... in the garden" og "LET'S TAKE A WALK... in the forest" giver ren inspiration og vil give udstillere og besøgende et overblik live fra 7. til 10. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Creativeworld News

Hold dig opdateret og gå ikke glip af nogen nyheder. Vores nyhedsbrev giver dig den seneste information og praktiske tips til dit besøg på messen.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Dimex
Messe
Christmasworld – En for alle årstider

Som den førende internationale messe for årstidens dekorationer og festdekorationer åbner Christmasworld op for effektive designmuligheder for at overraske kunderne. For nye synergier, der giver merværdi.

Dato

07.02.2025

Tid

10:00

Sted

Frankfurt

Copyright 2023