Maison & Objet: Tre "What’s New?"-rum inspireret af sur/reality-temaet

Til januar vil Maison&Objet præsentere tre " What’s New?" rum, der giver messens besøgende et billede af det aktuelle marked.

What's New? In Decor. Foto: Maison&Objet AI Visual

De tre What’s New-rum giver fordybende, sanselige oplevelser centreret omkring de nyeste produkter. Uanset om man er detailhandler, boligarkitekt eller hospitality-professionel vil man finde omhyggeligt kurateret indsigt: et udvalg af iøjnefaldende nye genstande fra udstillere, trendanalyse, praktiske løsninger og en forfriskende dosis inspiration, takket være tre kuratorer, der er dybt påvirket af det surrealistiske tema Sur/Reality.

What’s New? In hospitality af Julien Sebban, Uchronia

What’s New? In hospitality bringer det unikke præg af Julien Sebban med sig. Han har fået fuld kreativ frihed til at gentænke rummet med ny indsigt til hotel- og restaurationsbranchen. 

 Julien Sebban, der er kendt for sin ukonventionelle tilgang, har skabt Hôtel Uchronia, et ambitiøst projekt, der afspejler hans karakteristiske stil med at trodse forventningerne. 

I hjertet af hal 6 finder besøgende et 200 kvadratmeter stort rum, hvor virkeligheden genfortolkes. Strukturen, der er ukonventionel i sin brug af Casamance- og Misia-stoffer, undgår lige linjer og malede overflader.

What's new? In Hospitality. Foto: Maison&Objet AI Visual

Dens monolitiske, mystiske ydre skjuler et varmt og drømmeagtigt indre, der engagerer sanserne med omhyggeligt udformede lydlandskaber og dufte. 

Rummet omfatter en 24-timers bar designet til at skifte mellem dag og nat gennem præcis belysning og farver skabt af Tonester Paints. 

Højdepunkterne omfatter et scenografisk soveværelse med en kingsize-seng i Treca, et kunstnerisk badeværelse, et ombygget fitnesscenter, en dynamisk have, et mystisk rygerum og en foryngende spa. Rummet byder også på værker af BD Barcelona, det ikoniske mærke, der nu debuterer i Frankrig, kendt for sit samarbejde med Salvador Dalí. 

What’s New? In retail af François Delclaux

François Delclaux's Whats New? In retail er designet som en konceptbutik og vil præsentere en række højdepunkter inden for det område. Rummet er vigtigt for detailhandlere. 

De besøgende vil opleve et kurateret udvalg af produkter fra udstillere, opdelt i fire temaer: Nysgerrighedskabinet, Dagdrømme og fornøjelse, Illusioner og Naturkultur. Inspireret af Sur/Reality deler disse genstande - fra de kunstneriske kreationer i Polspotten til de legende designs i Fluid Market - en rød tråd af hyper-virkelighed, præget af singularitet og endda ekstravagance i form, materiale, farve eller formål.

What's New? In Retail. Foto: Maison&Objet AI Visual

Kreationerne tilfører overraskelse og poesi i dagligdagen. I en verden fyldt med normer og til tider modstridende krav giver en tilbagevenden til det irrationelle og finurlige en uventet flugt. 

Tre animerede udstillinger vil tilpasse sig showets tematiske ture ("Bæredygtig", "Museums Special" og "French Made"). Merch Plug & Play-sektionen vil tilbyde nøglefærdige løsninger til detailhandlere, designet som en "designbar" inspireret af fastfood-koncepter.

What’s New? In decor af Elizabeth Leriche

Elizabeth Leriches What’s New? In decor har rummet længe sat tonen for showets overordnede inspiration. Med sit skarpe øje for trends og kreative følsomhed vil Elizabeth Leriche endnu en gang bringe temaet til live gennem en kurateret samling af produkter hentet fra udstillere. For Sur/Reality begynder hendes koncept med en transcenderet virkelighed, der dykker ned i underbevidstheden, drømme og fantasien. 

For at give besøgende en følelse af undren og genoplive deres barnlige nysgerrighed har hun designet en stor tæppebelagt labyrint, der symboliserer det ubevidste og fører dem på en fordybende, drømmeagtig rejse.

Kuriositeternes kabinet og salonen vil fremvise værker af Jonathan Adler og masker af Silver Sentimenti, der fusionerer det mærkelige og det vidunderlige med et strejf af det erotiske. Et spil med skala og proportioner inviterer besøgende til at se objekter fra nye perspektiver og skaber et rum, hvor fortid og fremtid mødes.

Drømmekammeret vil fremhæve vigtigheden af fantasi, ord (indskrevet på væggene) og poesi - et nik til André Breton. En fantastisk skov vil genforbinde besøgende med naturen og dens mysterier, mens en hypnotisk korridor med forvrængede striber, rigelige mønstre (inklusive design af Ma Poésie) og finurlige genstande vil udfordre deres virkelighedssans.

Formex

Sponseret

Kreativitet og bæredygtighed i fokus på Formex i januar

Formland

Sponseret

Speak Up!

Relateret indhold

21.01.2025Designbase.dk

Basic & More åbner butik på Fisketorvet

20.01.2025Designbase.dk

Ny møbelmesse får god modtagelse

18.01.2025Designbase.dk

BOLIA runder to vigtige miljø-milepæle

18.01.2025Designbase.dk

På en surrealistisk trendrejse

16.01.2025Designbase.dk

Heimtextil Trends 25/26: Fra tradition til innovation

15.01.2025Designbase.dk

AL FRESCO

14.01.2025Designbase.dk

Heimtextil et gået i luften

14.01.2025Designbase.dk

The Inspired Home Show ændrer dagene

Hold dig opdateret med designbase.dk

Bliv en del af design- og interiørbranchens eksklusive fællesskab. Få indsigt i de nyeste produkter, trends og tendenser, spændende interviews, temaer, unikke jobtilbud og spændende events.

Se flere temaer

Events

Se alle
TrendSet Munich
Messe
Trendset i München

FYRVÆRKI AF IDÉER, PRODUKTER OG TRENDS

Dato

31.01.2025

Sted

Am Messesee 6, 81829 München

Formland
Messe
Formland Spring 2025

Nordens mest inspirerende design- og interiørmesse

Dato

02.02.2025

Tid

10:00

Sted

Herning

Formex
Messe
Stockholm Furniture Fair

Welcome to Stockholm Furniture Fair, Scandinavia’s leading platform for design, furniture, architecture and lighting. Held annually in Stockholm, Sweden, the fair attracts architects, designers, interior decorators, buyers, and enthusiasts from all around the world. Stockholm Furniture Fair is a platform for business and networking as well as product launching and new innovations.

Dato

04.02.2025

Sted

Mässvägen 1, 125 80 Stockholm

Dimex
Messe
Christmasworld Trends 25+: Spotlight på ansvar, fællesfølelse og optimisme

Kreativt design, naturlige materialer og farver tæt på naturen: De vejledende temaer ansvar, fællesfølelse og optimisme definerer Christmasworld Trends 25+. Forhandlere inviteres til at opdage disse fra 7. til 11. februar 2025 på Christmasworld.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Home of Consumer Goods byder i 2025 på nyt brand-område

Alt er centreret omkring networking: Trioen Ambiente, Christmasworld og Creativeworld udvider igen sin position som det globale omdrejningspunkt for den moderne livsstil, sæsonbestemte dekorationer og kreative produkter under paraplyen Home og Consumer Goods fra 7. til 10. februar 2025.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Dimex
Messe
Focus på design! Nyt brand-område på Ambiente 2025

”Interior Looks” er det nye højdepunkt på Ambiente Living: Brand-området åbner adgang til nye købergrupper for udvalgte møbel- og interiørmærker - med fokus på den internationale hospitality og kontraktforretning. Oplev det på Ambiente fra 7. – 11. februar.

Dato

07.02.2025

Tid

08:00

Sted

Frankfurt am Main

Copyright 2023