Mød Indiens interiørunivers - virtuelt
Den indiske kunsthåndværksindustri bliver mere og mere populær, med brede serier af livsstils- og interiørprodukter. Det kan nu opleves på den virtuelle messe “Buyer-Seller”, der afholdes denne måned.
Med en arbejdsstyrke på omkring syv millioner har Indiens håndværkstraditioner og spirende idéer ført til, at indiske produkter har fået en fremtrædende plads i det internationale produktsegment inden for hjem, mode, livsstil og møbler.
Indiske producenter blander traditionelle og kulturelle elementer med nutidige twists, der på fin vis kan henvende sig til flere europæiske markeder.
Støttet af den indiske i ambassade i henholdsvis Sverige, Danmark, Norge og Finland, kan man opleve denne designmæssige forskellighed på den virtuelle messe “Buyer-Seller” (VBSM), der er organiseret af Export Promotion Council for Handicrafts (EPCH) fra den 27.-29. januar i år.
Blandt de deltagende vil 150 producenter og eksportører fra flere dele af Indien fremvise alt fra badeværelsesinteriør og accessories til tekstiler og bæredygtig brugskunst. Den digitale messe skal omfavne bredt som en platform for blandt andet købere, importører, grossister, distributører og detailhandlere, der vil netværke med indiske producenter.
www.indianhandicrafts.epch.in/
- HCL