Kunderne foretrækker stadig fysiske butikker
Selvom internethandel bliver mere og mere populær, er de fysiske butikker stadig at foretrække hos kunderne.
Online shopping vokser hastigt, men på trods af dette foretrækker kunderne stadig de fysiske butikker, viser en ny undersøgelse.
Undersøgelsen, som er foretaget af revisions- og konsulentkoncernen OwC, viser eksempelvis, at 44 procent af de danske forbrugere henter information om det ønskede produkt over nettet, hvorefter 58 procent vælger at købe produktet i en fysisk butik. Dette gælder således inden for køb af elektronikprodukter, skriver finans.dk.
Læs også: E-handlen fordobles i 2020
Undersøgelsen understreger, at de fysiske butikker fortsat er vigtige for forbrugerne. Detailhandlen skal ifølge undersøgelsen satse på at tiltrække og udvikle talenter, der kan betjene nutidens sofistikerede og meget vidende forbrugere, udtaler Henrik Trangeled Kristensen, partner hos PwC, i en kommentar om undersøgelsen.
Pris og bekvemmelighed
Undersøgelsen med navnet Retailers and the Age of Disruption viser desuden, at over halvdelen af de danske forbrugere køber varer på nettet for at sikre sig en god pris, mens 38 procent siger, at det handler om bekvemmelighed. Og det er butikkerne ifølge Henrik Trangeled Kristensen nødt til at forholde sig til:
Ud over prisen peger mange af forbrugerne også på, at det er bekvemt at handle online. Hvis de fysiske butikker skal konkurrere med såvel bekvemmelighed som pris, skal de derfor kunne give en købsoplevelse.
Undersøgelsen er global, og den er foretaget blandt 23.000 forbrugere fra 25 forskellige lande.