04.02.2020 | Business | Branchenyt
Kop & Kande afleverer mere end kr. 1,3 millioner til Julemærkefonden
Indhold fra partner Hvad er dette?
Det er 8. gang, at Kop & Kande står bag en række aktiviteter til fordel for Julemærkefonden.
Fra venstre ses Marketingchef Malene Maarbjerg Rasmussen, Kop & Kande, fra Julemærkefonden Fundraiser Bente Duusgaard og Direktør Søren Ravn Jensen og yderst adm. Direktør Peter Rønn, Kop & Kande
I samarbejde med en række leverandører udvælger Kop & Kande varer, der knyttes til kampagnen – og hver eneste gang der sælges en af de varer i en af landets 103 Kop & Kande butikker og på kædens webshop, får Julemærkefonden en del af salget. Det betyder, at jo bedre Kop & Kande er til at forudse, hvilke varer, der bliver efterspurgte i julehandlen, jo flere penge kan der gives videre til børnene.
I 2019 blev beløbet større end nogen sinde før. Det lykkedes at indsamle kr. 1.329.000, og det er at kæmpestort skridt fremad. Året før var beløbet kr. 770.000.
Det er blandt andet salget af Georg Jensens Juleuro, et udvalg af de populære nisser fra Etly Klarborg, nogle lækre sengesæt og et par fuldtræffere fra Christian Bitz, der har skabt succesen. Der doneres mellem kr. 15 og kr. 25 pr. solgt enhed og fordi, der er ramt plet, er beløbet blevet rekordhøjt.
Kop & Kande butikkerne har også solgt julemærkehjemmenes julekort og Julemærker. Det har givet en fin indtægt, som går videre til fonden, der hjælper børn, der har brug for den opbakning og støtte, de får ved et 10 ugers ophold på et af landets 5 julemærkehjem.
Julemærkehjemmene tager hvert år imod ca. 1.000 børn, der gennem deres ophold bliver styrket socialt og sundhedsmæssigt. Det er rigtig mange solstrålehistorier om børn, der vender hjem fra et ophold på Julemærkehjem med nye vaner, mere livsmod, større glæde, højere selvværd og lyst til at indgå i fællesskaber.
I Danmark sender vi ikke mange julekort til hinanden mere. Der er kommet så mange andre nemmere og hurtigere måder at ønske hinanden glædelig jul. Det betyder heldigvis ikke, at danskerne er holdt op med at købe Julemærker. De bliver i stedet klæbet på til/fra-kort og på gaver, så traditionen med at købe et par ark hvert år i december lever heldigvis videre.
Årets donation blev overrakt mandag 3. februar 2020 på julemærkehjemmet Kildemose, Ølsted. Her er plads til 24 børn ad gangen. Samlet får ca. 1.000 børn et ophold på et Julemærkehjem hvert år. Det store beløb fra Kop & Kande er et væsentligt bidrag til at gøre det muligt.
Marketingchef Malene Maarbjerg Rasmussen og adm. Direktør Peter Rønn stod for overrækkelsen af pengene, så det blev en festdag for både børn og ansatte på julemærkehjemmet i Ølsted.
Marketingchef Malene Maarbjerg Rasmussen fortæller gerne mere om projektet. Hun træffes på tlf. 27293220 eller mail mmr@kop-kande.dk
Branchenyt

Kop & Kande bil skaber opmærksomhed
Alle kunder, der køber et produkt fra BSH, får chancen for at vinde Kop & Kande bilen i en måned, hvor de kan køre rundt i den lille smarte VW UP, der altid vækker opsigt i gadebilledet.
Indhold fra partner

Flot årsrapport og optimisme i Kop & Kande
Ved årsskiftet forlod Kop & Kande Group Nordic-samarbejdet for at stå på egne ben. Kæden ønsker at fremtidssikre, og det kan kun ske ved at sikre et mere agilt setup, hvor kædens egne interesser kommer fremfor alt.
Indhold fra partner
Branchenyt

Årets elev i Kop & Kande
Der er mange dygtige elever i Kop & Kande – og hvert år vælges den allerbedste, som får titlen som årets elev.
Indhold fra partner
Branchenyt

Forrygende søndag hos Kop & Kande Østerbro
Cecilie Selnø og Martin Lyngesbo har overtaget Kop & Kande Østerbrogade 109, Kbh. Butikken har fået den helt store omgang og genåbnede med et brag søndag 21. oktober
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande byder isenkræmmere op til dans
Godt købmandskab og en stigende omsætning er noget af det, butikkerne kan regne med, når de bliver en del af Kop & Kande. Den jyskbaserede isenkræmmerkæde inviterer nu flere med i kæden.
Indhold fra partner
Branchenyt

Kop & Kande festival 18
Der var ikke tid til at sove længe søndag 10. juni, hvis man er så heldig at arbejde i Kop & Kande.
Indhold fra partner